Latvijā skolotāju skaits varētu būt pietiekams, taču problēma ir viņu noturēšanā profesijā. Daudzi jaunie pedagogi pamet darbu vai apsver to pirmajos piecos gados pēc studijām. Tas ir augstākais rādītājs starp OECD valstīm, un šāda tendence Latvijai ir kopīga ar pārējām Baltijas valstīm. — Kā ieinteresēt skolotājus palikt šajā profesijā?
IEVIŅA PIĻKA, A. Upīša Skrīveru vidusskolas direktore
— Skolotājus atbalstām un motivējam, cik vien varam. Paldies Dievam, pagaidām neviens nav izteicis domu, ka varētu doties prom, bet nekad nevar zināt. Ļoti daudz kas atkarīgs no skolēnu uzvedības un attieksmes gan pret mācībām, gan pedagogu kā tādu. Daļēji tas atkarīgs arī no bērnu vecāku attieksmes un visatļautības — to sakot, domāju situāciju Latvijas mērogā. Ir gadījumi, kad vecāki pauž pretnostāju pedagogam. Dažos gadījumos vecākiem ir uzskats, ka viņi jau zina labāk. Tiek dots padoms, un, ja pedagogs to neievēro, vecāks paliek neapmierināts. Skolotājs pedagoģiju ir mācījies piecus līdz septiņus gadus, un viņš zina, kā mācību priekšmetu pasniegt labāk. Šādās viedokļu sadursmēs rodas profesionālā izdegšana. Tas skar pedagogus jebkurā vecumā — gan jaunpienācējus, gan ar pieredzi.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.