Ceturtdiena, 30. oktobris
Nadīna, Ulla, Adīna
weather-icon
+8° C, vējš 1.34 m/s, A vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Aizkraukles klīnika meklē variantus, kā risināt problēmu. Aicina zvanīt laikā, kad mazāka noslodze

AIZKRAUKLES KLĪNIKAS VADĪBA MEKLĒ RISINĀJUMUS, kā padarīt pieejamāku poliklīnikas reģistratūru pacientiem.

“Neesmu no tiem, kurš bieži par kaut ko sūdzas, taču šoreiz patiešām esmu dusmīgs,” savu stāstu iesāk Guntis Grūbe. Viņš aprūpē brāli, kurš ir invalīds un kuram regulāri jāapmeklē ārstniecības iestādes, tajā skaitā Aizkraukles klīnika. Guntis stāsta, ka vislielākās problēmas sagādā saziņa ar klīnikas reģistratūru. “Zvani, kad gribi, atbild automātiskais atbildētājs, nevar pierakstīties pie ārsta vai noskaidrot aktuālos jautājumus,” sašutis Guntis.

SIA “Aizkraukles klīnika” valdes priekšsēdētāja Daina Mūrmane-Umbraško atzīst, ka ir brīži, kad reģistratūru sazvanīt tiešām ir ļoti grūti, jo arī paši nereti saņem sūdzības par to, taču klīnikā meklē iespējas šo problēmu risināt.

“Visgrūtāk reģistratūru sazvanīt rīta pusē, kad ir liels pacientu pieplūdums,” saka klīnikas vadītāja un skaidro, ka reģistratūrā nav atsevišķu darbinieku, kuri atbildētu tikai uz tālruņa zvaniem. Darbinieces pieņem maksājumus, atbild uz pacientu jautājumiem, pieraksta cilvēkus pie ārstiem un izmeklējumiem un atbild arī uz telefonu zvaniem. Pēc cilvēku pieplūduma varot pat noteikt, kad pilsētā iebraucis autobuss no citām novada vietām, uzreiz klientu plūsma palielinās.

Mūrmane-Umbraško stāsta, ka ērtākai vizītes pieteikšanai izveidots elektroniskais pieraksts. “Aicinu izmantot šo iespēju, jo tur redzami visi speciālisti, var mierīgi salāgot laikus ar savām iespējām. Taču saprotu, ka ne visi cilvēki vēlas un prot to izmantot, viņi grib paši runāt ar reģistratūras darbiniekiem, varbūt vēl kaut ko papildus pajautāt vai noskaidrot.”

Aizkraukles klīnikas reģistratūrai ir divi tālruņa numuri, taču zvani tālāk tiek sadalīti vairākām līnijām. Sistēma izveidota tā — ja pusotru minūti uz zvanu nevar atbildēt, saruna pārtrūkst. Ja tomēr vēlas klīniku sazvanīt, tad tas jādara atkārtoti, kamēr izdodas. Klīnikas vadītāja sola vēl šomēnes sazināties ar uzņēmumu, kas nodrošina telefonsakarus un pārrunāt iespējamos problēmas risinājumus. Varbūt reģistratūras tālruņiem pieslēgt papildu līniju, taču diez vai tas atrisinās problēmu, jo darbinieku vairāk reģistratūrā nebūs. Otrs variants — pagarināt gaidīšanas laiku.

“Staburags” jau rakstīja, ka 2024. gadā Aizkraukles klīnikas vadība veica reģistratūras zvanu analīzi un ir secinājusi, ka visintensīvāk iedzīvotāji zvana nedēļas pirmajās darba dienās — pirmdienās, otrdienās. Savukārt, sākot ar trešdienu, ienākošo zvanu no iedzīvotājiem ir mazāk. Skaitliski liels ienākošo zvanu skaits mēdz būt pēc svētku dienām. Analizējot datus par ienākošo zvanu skaitu pa stundām reģistratūras darba laikā, secināts, ka visaktīvāk iedzīvotāji reģistratūrai zvana ap pulksten 10 un 11. Salīdzinoši aktīvi zvani tiek saņemti visā laika periodā no pulksten 9 līdz pulksten 15. Vismazāk ienākošo zvanu ir laika periodā pēc pulksten 15. Tāpēc D. Mūrmane-Umbraško aicina klientus, ja tas iespējams, ja nav operatīvi jāatsaka pieteiktā vizīte, zvaniem izvēlēties laiku, kad reģistratūrā ir mazāka noslodze. 

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.