Pludmales volejboliste Anastasija Samoilova savā “TikTok” lapā publicēja video, kurā pauda nožēlu par Latvijas olimpiskās delegācijas tērpiem. Tiem trūkst latviskās identitātes. Dažiem apģērbiem trīs zvaigžņu simbols un uzraksts “Latvija” neizceļas, jo ir tādā pašā krāsā kā tērps.
“Olimpiskās spēles ir spēcīgs mārketinga instruments katrai valstij! Olimpiskā forma var būt instruments, lai parādītu pasaulei savu valsti un liktu par to ieinteresēt citus,” pie publicētā video raksta Samoilova. “Forma var pastāstīt daudz vairāk nekā tikai izskats, tā var arī nosūtīt ziņojumu par svarīgām tēmām. Olimpiskās spēles ir lieli svētki, tāpēc sportistiem ir ļoti svarīgi, lai viņiem būtu lieliska, izskatīga forma. Latvija ir maza valsts, un varbūt mēs nesaņemam lielāko apģērbu daudzumu vai labāko kvalitāti, bet mums noteikti ir jādomā par sevis reklamēšanu, šeit mums ir jādara labāks darbs,” uzskata olimpiete. Piekrītu katram sportistes teiktajam vārdam!
Vēl pirms olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijas ziņu portālus pārpludināja valstu tērpi, kas radīti speciāli Parīzē notiekošajām sacensībām. Vislielākos komplimentus izpelnījās Mongolijas atklāšanas un noslēguma ceremonijas tērpi, kas ietver sarežģīti izšūtas vestes, kroku halātus un aksesuārus, iedvesmojoties no tradicionālajiem tērpiem. Ja šāds risinājums kādam šķiet pārspīlēts, tad Filipīnas sportistiem radītais apģērbs ir lielisks piemērs, kā ar vienu akcenta joslu panākt maksimālu efektu. Lūk, divas valstis, kas olimpisko spēļu kontekstā atrada iespēju, kā izcelties un būt pamanāmas ar apģērbu. Latvijas olimpiešu kolekciju “Parīze” izstrādājusi zīmola “4F” dizaineru komanda divarpus gadu garumā. Kad iedziļinās, var saskatīt arī pozitīvos akcentus, bet pirmais spēcīgais iespaids — kādēļ tik blāvas krāsas? Izrādās, tonis ir mērķtiecīgi radīts — tērpos iezīmējas Latvijas nacionālās krāsas, kas tika izkliedētas gaismas polarizācijas procesā. Karoga krāsas ir spēcīgs zīmols. Ikviens latvietis atpazīst savus sportistus, kad tiem mugurā ir karmīnsarkanās krāsas formas, tas ceļ pašapziņu un lepnumu. Atklāšanas ceremonijā Latvijas delegācijas vīri bija tērpti zilganpelēkos, bet dāmas — rozīgi sārtos tērpos. Zīmola “4F” uzdruka uz apģērba ir labi redzama, bet izlasāms nav ne valsts nosaukums, ne identitāte, ko tie vēsta. Minētajā tērpu izstrādes periodā varēja radīt ko labāku, autentiskāku. Ir grūti uzlabot ko lielisku, bet sabojāt — viegli.
Protams, ne jau apģērbs ir sportistu panākumu pamatā, bet mūsdienās tas ir spēcīgs instruments, kas izceļ un parāda piederību. Šajā ziņā, manuprāt, tērpu izstrādātāji šoreiz nošāvuši greizi. Cienu A. Samoilovas tiešumu un atklātību. Latvijā sporta finansējums ir niecīgs. Sportistiem nākas būt pateicīgiem par visu, ko dod, noklusēt vai iekost lūpā, lai neriskētu izklausīties uzpūtīgiem, nezaudētu niecīgo labvēlību.
Olimpiskās spēles ir sākušās, turēsim īkšķus par mūsu sportistu panākumiem četrgades vērienīgākajās sacensībās!
Reklāma