Koknesiete (redakcijai vārds zināms — aut.) ar sabiedrisko transportu bieži brauc uz Iršiem, Pļaviņām un Aizkraukli, iekāpjot pieturvietā Kokneses centrā pie šosejas. Rūpīgāk ieskatoties braukšanas biļetē, sieviete bijusi pārsteigta, ka tajā norādīts brauciens no pieturvietas “Rožlejas”, kas ir pirms Kokneses.
Koknesiete ir neizpratnē, kāpēc tā, un vai tas ietekmē biļetes cenu?
Situāciju skaidro SIA “Aizkraukles ATU” vadītāja Aija Ciganoviča:
— Mūsu apkalpotajā maršrutā pieturvietu sadalījums tāds ir — “Rožlejas” un Kokneses dzelzceļa stacija. Atsevišķas pieturvietas “Koknese” šosejas malā nav. Tas ir iekļauts visos mūsu sarakstos, tarifos un biļešu automātos. Acīmredzot izvēlēts optimālākais variants, jo pieturvietu ir daudz, tāpēc visu iekļaut sarakstā un tarifos nav iespējams, — saka Aija Ciganoviča.
Tomēr tā ir situācija, ko var mainīt. Iedzīvotājiem vai pašvaldībai ar šo ierosinājumu jāvēršas SIA “Autotransporta direkcija”, kur par to lemtu. Jaunus priekšlikumus nereti saņem arī “Aizkraukles ATU”, kas izvērtē iespējas kaut ko mainīt, sazinoties ar pakalpojuma pasūtītāju — Zemgales plānošanas reģionu. Aija Ciganoviča skaidro, ka, visticamāk, nebūs iespējams vienā maršrutā iekļaut gan “Rožlejas”, gan “Koknesi”, jo attālums ir mazs, un jārēķinās ar valstī noteikto minimālo braukšanas maksu no vienas pieturvietas līdz otrai, kas ir ap 30 centiem, bet braukšanas biļešu tarifs ir pieci centi par kilometru.
— Lai kaut ko mainītu vai ieviestu no jauna, būtisks ir ekonomiskais pamatojums. Ir bijuši gadījumi, kad kaut ko ierosina ap simts cilvēku, bet reāli braucēji ir tikai daži. Nereti rīko arī eksperimentālo maršrutu, lai redzētu, cik tas pieprasīts, — saka Aija Ciganoviča.