Gada izskaņā 31. dzimšanas dienu atzīmēja Līga Dūda no Jaunjelgavas. Vairāk nekā 10 gadu par mājām tiek saukta Anglija, taču gan viņas, gan dzīvesbiedra un dēla sirds pieder Latvijai. Ģimene plāno atgriezties jubilāres dzimtajā pusē uz pastāvīgu dzīvi un atvērt viesu namu un plēsīgo putnu centru, lai izglītotu cilvēkus par viņu aprūpi un izmantošanu.
Patstāvība aizved uz Angliju
Līga uzauga Jaunjelgavā. Bērnība pavadīta, rotaļājoties ar draugiem. Dažkārt meitēns devās līdzi tēvam uz mežu palīdzēt stādīt egles un priedes — ģimenes galva strādāja mežniecībā. Līga, atskatoties uz šo laiku, to sauc par tipisko 90. gadu bērnību ar visiem tā laika priekiem un trūkumiem. “Nebija daudz iespēju, kā pavadīt laiku, bija jābūt apveltītai ar labu iztēli, lai sevi izklaidētu. Bērnībā nejutos garlaikota, bet, kad nāca tīņa gadi, mana personība mainījās. Sākumskolas gados biju gaišs, atvērts bērns, vēlāk noslēdzos sevī, kļuvu introverta. Man bija šaurs tuvo draugu loks, ar pārējiem komunicēju pieklājības pēc,” atminas Līga. Tuvojoties vidusskolas absolvēšanai, jaunjelgaviete nebija īsti pārliecināta, ko tieši darīt turpmākajā dzīvē. Viņai bija divi kontrastaini aicinājumi — vēlme mācīt mūzikas vēsturi vai studēt ģeoloģiju. “Biju pabeigusi P. Barisona Aizkraukles Mūzikas skolu. Gribēju mācīt tieši mūzikas vēsturi, izglītot citus par komponistiem un agrāko daiļradi. Tāpat mani ļoti aizrāva ģeoloģija,” stāsta jubilāre. Studijas ir dārgs prieks, Līga patstāvīgo dzīvi nevēlējās sākt ar kredītsaistībām vai lūgt kādam palīdzību, viņa bija apņēmusies visu savā dzīvē panākt pašas spēkiem. Vasara sākās ar darba meklējumiem, un kāds paziņa izteica piedāvājumu braukt peļņā uz Angliju. “Nodomāju, kāpēc ne? Aizbraukšu uz kādu laiciņu, pastrādāšu, atgriezīšos, tad jau redzēs, kā dzīve iegrozīsies. Dzīves piedāvātās iespējas jāizmanto! 12 gadu vēlāk es vēl joprojām esmu te, Anglijā!”
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.