Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija virza apstiprināšanai grozījumus Izglītības likumā, kas paredz bērniem līdz 6. klasei liegt skolās izmantot mobilos tālruņus. Kā izņēmums varētu būt gadījums, kad skolotājs tos būs atļāvis izmantot mācību procesā.
Mobilo tālruņu lietošana skolā kā problēma bija arī viens no aktuālākajiem jautājumiem divās vecāku sapulcēs, ko apmeklēju savu meitu skolā. Skolotāji aicināja pārrunāt ar bērniem šo situāciju un atgādināt, ka telefoniem stundu laikā jābūt izslēgtiem un somās, nevis kabatās, uz galda vai klēpī. Nav pieņemama arī situācija, kad bērnam stundas laikā zvana mamma vai skolēns lūdz atļauju iziet no stundas, lai mammai piezvanītu.
Situācija gan dažādās skolās ir atšķirīga un, manuprāt, viss ir atkarīgs no katras skolas pieejas un stingras nostājas šajā jautājumā.
Kāpēc vienā skolā to var izdarīt un citā nevar? Sapulcēs, kurās esam par to runājuši, dzirdētās atrunas no skolotājiem — es neuzņemšos atbildību par kastītē pie klases durvīm atstātiem telefoniem, jo var taču nozagt vai sabojāt. Otra – kastītē ieliks vienu telefonu, bet somā ir vēl viens, jo izrādās, ka dažam labam uz skolu līdzi “paņēmušies” divi un pat vairāk telefoni. Rekords esot astoņi.
Jau šobrīd Latvijā ir skolas, kurās arī bez likuma grozījumiem tiek ievērota šāda kārtība, turklāt, visās klasēs, ne tikai bērniem līdz 6. klasei. Un pieredze liecina, ka bez telefoniem arī lieliski var iztikt, vajadzīga tikai vēlme ieviest šādu nosacījumu un stingra nostāja. Īpaši, ja šāds noteikums ir ieļauts skolas iekšējās kārtības noteikumos. Nevar būt situācija, kad vienā skolā viens skolotājs stingri pieprasa izslēgt un novākt telefonus, bet cits pret to izturas pielaidīgāk. Ja nav vienprātīgas pašu skolotāju starpā, tad nevar prasīt vienotu attieksmi arī no vecākiem un bērniem. Vai to varēs panākt ar likuma spēku? Grūti pateikt. Pieredze gan liecina, ka ikviens aizliegums rada pretestību un tiek meklēti aplinkus ceļi, kā aizliegumu apiet. Tomēr kāds risinājums noteikti ir jārod, jo pētījumi liecina, ka bērns, kurš visu starpbrīdi ir pavadījis ar telefonu rokā, vēl vismaz 10— 15 minūtes nevar pārslēgties uz mācību stundu, tas traucē koncentrēties darbam un uztvert mācību vielu.
Reklāma