Kas ikvienam mārketinga
speciālistam jāzina par mobilā mārketinga jomu?
Mūsdienās
teju ikvienam ir mobilais telefons, turklāt tas sen vairs nekalpo kā
saziņas līdzeklis vien. Nu ar tā starpniecību tiek veiktas vēl
arī citas darbības, piemēram, lasītas ziņas un pārlūkoti
sociālie tīkli. Līdz ar to mobilais telefons ir arī lielisks
veids, kā uzņēmumiem sasniegt un uzrunāt klientus, veicināt
zīmola atpazīstamību un sasniegt citus biznesa mērķus.
Mobilā
mārketinga aktivitātes palīdz ātri informēt esošos klientus un
piesaistīt jaunus, izplatīt informāciju par atlaidēm, akcijām un
īpašiem piedāvājumiem.
Attīstoties
tehnoloģijām, kas ietekmē arī mobilo telefonu sniegtās iespējas,
aug arī mobilā mārketinga nozīme teju ikviena uzņēmuma
attīstības plānā. Tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem
jābūt zinošiem arī šajā jomā.
Populāri
šobrīd ir viedtālruņi, un to lietotāju skaits tikai turpina
pieaugt. Protams, tas nozīmē arī to, ka pieaug to cilvēku skaits,
kas telefonā izmanto internetu un dažādas aplikācijas. Līdz ar
to uzņēmumiem parādās arvien jaunas iespējas, kā komunicēt ar
saviem klientiem.
Taču,
kā darbojas mobilais mārketings un kā to izmantot savā labā?
Turpinājumā daži ieteikumi.
Viedtālruņiem
draudzīgi e-pasti
Ja komunikācijai ar
klientiem tiek izmantoti e-pasti,
tos vajadzētu pielāgot lasīšanai viedtālrunī – liela daļa
interneta lietotāju e-pasta ziņojumus lasa tieši tur. Īpaši
būtiski tas ir, ja e-pasti tiek sūtīti mārketinga akciju
ietvaros.
E-pasta
ziņojumam jābūt skaidri saprotamam un uzrunājošam, nevajadzētu
aizrauties arī ar daiļrunību, jo lasīt ziņojumu telefonā
ierobežotā ekrāna laukuma dēļ ir nedaudz sarežģītāk.
E-pasta
ziņojuma dizainam jābūt vienkāršam, taču uzmanību
piesaistošam. Neaizmirsti tajā ievietot ne tikai galveno vēstījumu,
bet arī sava uzņēmuma interneta vietnes adresi, sociālo tīklu
adreses un arī saiti uz šim piedāvājumam veltīto Landing
lapu, ja tāda ir izveidota!
Mājas
lapas mobilā versija
Nepielāgojot
uzņēmuma mājas lapu apskatei viedtālrunī, pastāv risks pazaudēt
ievērojamu klientu loku un līdz ar to arī apgrozījuma pieaugumu.
Svarīgi arī, lai visa svarīgākā informācija mājas lapā ir
ērti pieejama un saprotama.
Mārketinga
akcijas
Labs
variants, kā sasniegt mērķi un veicināt atgriezeniskās saites
veidošanos, ir iesaistīt klientus dažādās aktivitātēs,
piemēram, konkursos un loterijās. Labas ir arī dažādas akcijas,
piemēram, iespēja saņemt divas preces par vienas cenu, nosūtot
SMS uz norādīto tālruņa numuru. Tas var veicināt ne tikai
pārdošanu – tā ir iespēja iegūt arī klientu telefona numurus,
ko vēlāk izmantot citās mārketinga kampaņās.
Sociālie
tīkli
Noteikti
vērts padomāt arī par sociālo tīklu uzturēšanu, veidojot un
pārvaldot kontus Facebook, Twitter un Draugiem.lv. Arī tas ir labs
un, galvenais, efektīvs veids, kā veidot komunikāciju ar
klientiem, informēt par jaunumiem un iesaistīt dažādās akcijās.
Ikviens
labs mārketinga speciālists taču zina, ka komunikācijas veidošana
sociālajos tīklos mūsdienās ir teju vai obligāta. Ne velti ir
zināms teiciens – ‘’Ja tevis nav internetā, tevis nav
vispār’’.
Klientu
atsauksmes
Meklējot
labāko piedāvājumu, daudzi pievērš uzmanību ne tikai produkta,
preces, pakalpojuma specifikai un cenai, bet arī citu klientu
atsauksmēm. Pozitīva atsauksme patiešām ir labākā reklāma,
tādēļ mudini klientus sniegt savu vērtējumu, lai par to uzzinātu
arī citi.
Korekta
mārketinga vadlīnijas
Lai
panāktu vēlamo rezultātu, ar mārketinga aktivitātēm nevajadzētu
pārspīlēt. Pārlieku bieža ziņojumu izsūtīšana var tikt
tulkota kā agresīvs uzbrukums un ar to var panākt pretējo efektu.
Mārketinga aktivitātes, īpaši SMS sūtīšana, būs efektīvākas,
ja par savu uzņēmumu un tā piedāvājumiem atgādināsi reizi
nedēļā vai varbūt pat vēl retāk.
Otrkārt,
SMS un E-pasta ziņojumus vajadzētu sūtīt tikai tiem klientiem,
kas ir piekrituši, ka viņu kontaktinformācija tiek izmantota šādam
nolūkam.
SMS
pakalpojumu izmantošana
SMS
mārketings ir būtiska mobilā mārketinga sastāvdaļa, ko
noteikti nevajadzētu atstāt bez ievērības. Kāpēc? Pirmkārt,
SMS joprojām ir efektīvākais un ātrākais komunikācijas veids –
ar to adresātu iespējams sasniegt vien dažu sekunžu laikā.
Otrkārt,
ja e-pasta ziņojumus vai ierakstus sociālajos tīklos var gadīties
palaist garām, tad īsziņa tiek izlasīta praktiski vienmēr.
Protams, te gan jāatceras – ja tā tiek sūtīta reklāmas nolūkos
(piemēram, lai paziņotu par atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem),
svarīgs ir tās nosūtīšanas laiks. Ja ziņa adresātu sasniegs
agri no rīta, viņš, šai diennakts daļai raksturīgās steigas
dēļ, var nepievērst tai vajadzīgo uzmanību. Savukārt, ja ziņa
tiek izsūtīta vakarpusē, tuvojoties darba laika beigām, klients
var vairs nepaspēt attiecīgi reaģēt, piemēram, veikt pasūtījumu
vai sazināties ar uzņēmumu.
Protams,
SMS pakalpojumus var izmantot dažādiem mērķiem – ne tikai
tiešai reklāmai, bet arī, piemēram, klientu informēšanai par
rēķiniem, plānoto pasūtījuma piegādi u.c.
Ziņojumu
saturs
Jebkāda
veida komunikācijas veidošanā liela nozīme ir tam, ar kādiem
izteiksmes līdzekļiem vēstījums tiek nodots. Vai vēstījums ir
skaidri saprotams un uzmanību piesaistošs? Vai tas ir papildināts
ar atbilstošu vizuālo noformējumu? Vai tajā ir iekļauts
aicinājums uz darbību, piemēram, “ieskaties, lai uzzinātu
vairāk”, “pasūti tūlīt”?
Komunikācijā
ar klientiem vērts izmantot arī personīgas uzrunas – tas viņiem
liek justies īpašiem un novērtētiem.
Mobilais
mārketings šobrīd svin savu uzvaras gājienu, tādēļ
ikvienam uzņēmumam, kurš vēlas sekot mūsdienu tendencēm un
sasniegt arvien jaunas virsotnes, vajadzētu tajā iesaistīties.
Iespējas ir patiešām plašas – atliek tikai izvēlēties
piemērotākos risinājumus un izmantot tos savu mērķu
sasniegšanai.