Svētdiena, 10. augusts
Brencis, Audris, Inuta, Audra
weather-icon
+18° C, vējš 4.6 m/s, DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Kā rakstīt, lai mājaslapa nestu peļņu?

Bieži
vien interneta resursos pavīd virsraksti par to, kā daži
veiksminieki ir spējuši nopelnīt lielu naudu ar savu
rakstītprasmi. Vai tā ir taisnība? Jā un nē. Pirmkārt, to
noteikti nevar saukt par veiksmi, bet gan milzīgiem laika resursu
ieguldījumiem. Otrkārt – jā, ar rakstītprasmi var nopelnīt, taču
to nepieciešams apvienot ar zināšanām par SEO optimizāciju un
spēju radīt vizuāli estētisku rezultātu. Ar ko sākt? Uzzini
zemāk.

Man
ir mājaslapa, taču nav apmeklējuma

Nereti
jaunie uzņēmumi izveido it kā vizuāli pievilcīgas mājaslapas un
pat reklamē savu biznesu sociālajos tīklos vai citur, taču
apmeklējuma kā nav, tā nav. Tikai mieru! Vispirms būtu jāpārskata
SEO un sociālo tīklu stratēģijas:

  • Vai
    lapas saturs regulāri tiek papildināts?

  • Vai
    tiek izmantoti pareizie atslēgas vārdi?

  • Vai
    potenciālie klienti lapā var atrast atbildes uz sev interesējošiem
    jautājumiem?

  • Vai
    sociālo tīklu ieraksti un reklāmas ir pietiekami saistošas kā
    vizuāli, tā tekstuāli?

  • Vai
    sociālo tīklu reklāmas tiek pareizi optimizētas ar mērķi
    piesaistīt jaunus lapas apmeklētājus?

Šie
ir tikai daži pamata jautājumi, kuri būtu jāatrisina pirmkārt.
To izdarot, varat būt mierīgs – puse darba ir jau paveikta. Taču
vieglāk pateikt, nekā izdarīt, vai ne?

Kas
ir SEO un kāpēc tas vajadzīgs?

SEO
jeb search engine optimization ir digitālā
mārketinga pakalpojumi
, kas
nodrošina mājaslapu optimizāciju. Vienkāršiem vārdiem
izsakoties, SEO optimizācija nodrošina to, ka konkrētā mājaslapa
meklētājprogrammās (Google, Yahoo, Bing) atrodas augstākā
pozīcijā. Attiecīgi, jo augstāka pozīcija, jo vairāk klikšķu
uz mājaslapu. Un kas ir klikšķis? Tas ir potenciālais klients.


paša spēkiem izveidot SEO stratēģiju? Būsim reāli – bez
attiecīgās pieredzes to būs grūti izdarīt, taču kaut ko no visa
procesa, iespējams, varēsiet pats paveikt. Piemēram, rakstīt
blogu. Jo kurš gan cits, ja ne jūs labāk pārzina savu biznesu?
Taču te ir āķis – rakstīt ne vien interesanti un asprātīgi, bet
darīt to regulāri un izmantojot pareizos atslēgas vārdus, kas
saistīti ar jūsu nozari.

Regulāri
nozīmē vismaz viens raksts nedēļā, jo tādā veidā
meklētājprogrammas jūsu lapu sāks uztvert “nopietnāk” un
palīdzēs lapu bīdīt uz augstākām pozīcijām. Jā, tas ir
laikietilpīgi, taču rezultāti noteikti neizpaliks. Ja tomēr
rakstīšana nav jūsu stiprā puse, vienmēr var noalgot
profesionālu kopīraiteri.

Sociālie
tīkli un dizains

Šīs
ir jomas, kas nepelnīti mēdz tikt atstātas novārtā, taču
atceramies, ka vizuālais noformējums un krāsu salikums ir pirmais,
ko cilvēka acis uztver. Tālāk jau seko teksts un tad attiecīgi
cilvēks rīkojas – vai nu “skrollē” tālāk, vai spiež uz
reklāmas. Un kur gan vēl labāk reklamēties, ja ne sociālajos
tīklos, kur mūsdienu cilvēks pavada vairākas stundas dienā!

Kas
ir jādara saistībā ar sociālo tīklu tēmu, lai palielinātu
mājaslapas apmeklējuma plūsmu?

  • Veikt
    regulārus ierakstus biznesa FB vai IG lapā – katru nedēļu vismaz
    divus.

  • Parūpēties
    par to, lai ieraksti vizuāli izskatās pievilcīgi un ir vienotā
    stilā.

  • Veikt
    pareizu reklāmu optimizāciju – izvēlēties konkrētu auditoriju
    un mērķi.

  • Nepārspīlēt
    ar teksta garumu un izmantot “call to action” jeb aicinājumu uz
    darbību.

Arī
šajā jomā ir ne mazums darbu, kas prasa lielus laika resursus un
pamatīgu iedziļināšanos. Taču apvienojot pareizu SEO un sociālo
tīklu mārketinga pieeju, jūs jau pēc pāris mēnešiem jutīsiet
reālus uzlabojumus mājaslapas apmeklētāju pieplūdumā.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri