Kāpēc pasūtīt laikrakstu, ja saņemu to vēlu vakarā, nākamajā dienā vai, vēl trakāk, pēc trīs un četrām dienām? Ar šādiem jautājumiem pie mums pēdējā laikā regulāri vēršas mūsu lasītāji. Mums sirds sāp, šo visu klausoties, bet īstas atbildes uz jautājumu nav. Mēs solām skaidrot, kāpēc tā, bet saņemtās atbildes liek sirdij sāpēt vēl vairāk.
Kāds pāris no Daudzeses pagasta, kuriem avīzes abonementu uzdāvinājuši bērni, stāsta, ka jau trešo nedēļu piektdienas laikrakstu saņem tikai pirmdien. Šie cilvēki nedzīvo dziļos laukos, bet ciematā, pagasta centrā, ir glīta, kārtīga pastkastīte, un saimnieks ziemā ap to regulāri notīra sniegu, lai pastniekam vieglāk piekļūt. Neoficiāli izdevās noskaidrot, ka šajā konkrētajā pagastā esot jauns pastnieks un pagaidām vēl ar visiem darbiem laikus netiek galā. Oficiālais ieraksts pasta sistēmā, kurā jāziņo par piegādes problēmām, vēsta, ka avīze laikā nav piegādāta laikapstākļu, nenotīrītu un neizbraucamu ceļu dēļ. Šādas formālas atbildes saņemam regulāri gandrīz uz katru sūdzību, kas liecina, ka tā rakstīta, neiedziļinoties lietas būtībā. Lieki būtu teikt, ka mūsu lasītāji par šādu atbildi ir pārsteigti, jo tas absolūti neatbilst patiesībai, bet to no Rīgas kabinetu logiem jau laikam labāk var redzēt. Līdzīga atbilde saņemta arī par piegādes problēmām Kokneses pilsētā, lai gan abonente dzīvo lielceļa malā, kas allaž ir iztīrīts. Taču, lai kāda būtu atbilde, faktu par nepiegādātu avīzi tas nemaina.
Nevar gan teikt, ka pasts par piegādes problēmām neliekas zinis. E-pastā esam saņēmuši uzņēmuma vadītāja vēstuli, ka kovida dēļ saistībā ar sūtījumu piegādi radušies neparedzēti apstākļi. Un pavisam nesen paziņojumu, ka piegāde var kavēties darbinieku slimības dēļ. Dažviet saīsināts pasta nodaļas darba laiks, dažviet tās pat uz laiku slēgtas, kā, piemēram, vakar Secē. Tikai ļoti žēl, ka šie ārkārtas apstākļi un problēmas ar piegādēm nekādā veidā neietekmē arī maksu, ko maksājam par laikraksta nogādāšanu lasītāju pastkastītēs. Tā tiek pieprasīta pilnā apjomā kā par kvalitatīvi veiktu pakalpojumu, līdztekus prasot arī kompensāciju no valsts zaudējumu segšanai, ko uzņēmumam rada piegādes izdevumi. Plānots, ka nākamajā gadā šī piegādes maksa varētu būtiski palielināties, bet vai tas nozīmē arī kvalitatīvāku pakalpojumu un atbildīgāku attieksmi pret klientu?
Reklāma