Iedzīvotāji Zemgalē, gandrīz visos novados, ikdienā izjūt ceļu kritisko situāciju ne vien vietējās, bet arī reģionālās un valsts nozīmes brauktuvēs. Nelīdzenie grants un bedrainie asfalta seguma autoceļi dažos posmos kļuvuši neizbraucami.
Tāpēc jautājums tika izskatīts vienā no pēdējām Zemgales plānošanas reģiona (ZPR) Attīstības padomes (AP) sēdēm.
Gatavojoties tai, visu 20 Zemgales novadu pašvaldību pārstāvji veica avārijas situācijā esošo valsts nozīmes autoceļu posmu pārbaudi un secināja, ka Zemgalē tādu ir pārsteidzoši daudz — 582,26 kilometru kopgarumā, un visiem tiem nepieciešams steidzams remonts vai rekonstrukcija. Garākie kritiskie autoceļu posmi fiksēti Auces, Bauskas, Jaunjelgavas, Jēkabpils, Vecumnieku un Viesītes novadā.
Pārbaužu rezultāti atspoguļoti četras lappuses garā tabulā, kas kopā ar ZPR izpilddirektora Staņislava Šķestera parakstītu vēstuli nosūtīta satiksmes ministram Aivim Ronim. Tagad saņemta ministrijas atbilde, kuras izklāstu valsts sekretārs Anrijs Matīss sāk jau dzirdētā “toņkārtā”: “Diemžēl valsts autoceļu seguma stāvoklis daudzviet valstī ir vērtējams kā slikts un ļoti slikts. Ievērojami samazinātā valsts budžeta finansējuma apstākļos līdzekļi galvenokārt tiek novirzīti autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem, tostarp bedrīšu aizpildīšanai, kas liedz iespēju nekavējoties uzlabot autoceļu stāvokli kopumā.”