Aizkraukles autotransporta uzņēmumā (ATU), iespējams, nāksies slēgt kādu no nerentablajiem maršrutiem, ja valdība drīzumā nepieņems lēmumu piešķirt naudu pasažieru pārvadājumiem.
Formula, pēc kuras aprēķināja piešķiramos līdzekļus, bijusi nepiemērota Vidzemes un Zemgales reģionam, kam finansējums 2013. gadam tādēļ samazināts par 27 procentiem.
Lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši pasažieru pieprasījumam, vēl papildus nepieciešami 5,05 miljoni latu. Papildu finansējums vajadzīgs visos pārvadājumu veidos, arī reģionālajiem vietējās nozīmes pasažieru pārvadājumiem.
Īpaši kritiska situācija izveidojusies Zemgales un Vidzemes plānošanas reģionā, kur līdzekļu nepietiekamības dēļ draud sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, kā arī iespējama dažu uzņēmumu maksātnespēja.
“Šāda situācija ir jau vairākus gadus, un tā neuzlabojas, bet kļūst aizvien sliktāka. Katru gadu valdība un ministrija sola sakārtot finansējumu sabiedriskajam transportam, bet tie ir tikai solījumi,” saka Aizkraukles ATU valdes locekle Aija Ciganoviča. “Ja naudu nepiešķirs, tad nāksies pārskatīt sabiedriskā transporta kustību mūsu reģionā un, iespējams, kādu no maršrutiem arī slēgt, kā arī lemt, vai vispār turpmāk varēsim eksistēt. Cerams, ka nākamajā valdības sēdē tomēr pieņems lēmumu un naudu piešķirs.”
Satiksmes ministrija gan norāda, ka Saeimā ir iesniegts izskatīšanai un tiek virzīts otrajam lasījumam likumprojekts “Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā”, kas paredz centralizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanu un organizēšanu, izveidojot vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu.
Bet vai tikmēr, kamēr valdība domās un lems, mazie sabiedriskā transporta uzņēmumi jau nebūs bankrotējuši?