Ikgadējās ceļu nozares gada balvas par labākajiem veikumiem ceļu būvniecībā šogad saņēma AS “A.C.B.”, SIA “8 CBR” un SIA “Tilts”, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).
Paplašināto autoceļu būvdarbu grupā otrā vieta tika piešķirta SIA “Igate” un “Saldus ceļiniekam” par autoceļa Vecumnieki-Nereta-Subate posmu (autoceļa P73 Vecumnieki-Nereta-Subate posms abpus Vallei 7,30. līdz 20,89. km), bet trešajā vietā – SIA “Via” par autoceļa Bauska-Aizkraukle posmiem (autoceļa P87 Bauska-Aizkraukle divi posmi no krustojuma ar autoceļu P76 līdz Aizkrauklei 76,36. līdz 77,39. km un 77,94. līdz 78,48. km).
Paplašināto autoceļu būvdarbu grupā gada balvu saņēma “8 CBR” par autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam pārbūvi.
Segumu atjaunošanas un pastiprināšanas būvdarbu grupā par ceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) posma no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai atjaunošanu gada balvu saņēma “A.C.B.”. Otro vietu šajā nominācijā saņēma “Saldus ceļinieks” par Liepājas šosejas posmu. Trešā vieta SIA “Ceļi un tilti” par autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) posmu.
Savukārt tiltu būvniecības un pārbūves grupā gada balvu saņēma “Tilts” par tilta pār Gauju Taurenē atjaunošanu. Otrajā vietā bija SIA “Rīgas tilti” par tilta pār Vircavu uz autoceļa Jelgava-Staļģene-Code būvniecību, bet trešā vieta pilnsabiedrībai “LNK Industries Group” par gājēju tilta pār Jūrmalas šoseju izbūvi.
Autobraucēji balsojumā par labāko atzina “Saldus ceļinieka” veikumu uz Liepājas šosejas posmā no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam pār dzelzceļu. Šajā nominācijā sadarbībā ar portālu “iAuto.lv” balsošana notika, reģistrējoties ar sociālo tīklu “Facebook” vai “Draugiem.lv” starpniecību. Kopā tika saņemts vairāk nekā 3200 balsu.
Savukārt balvu par mūža ieguldījumu saņēma bijušais LVC projektu vadītājs, inženieris mehāniķis, kā arī iepriekšējo gadu gada balvas ekspertu komisijas vadītājs Uldis Birzleja.
“Kopumā šogad tika vērtēti 12 posmi, katrā kategorijā bija konkurence. Šogad pirmo reizi kā atsevišķu kategoriju vērtējām tiltu būvniecību un pārbūvi, tas priecē, jo valsts ceļu tīklā katru gadu remontdarbi notiek uz vairākiem tiltiem, un tilts ir autoceļu kompleksa būtiska sastāvdaļa un sarežģīta inženiertehniska būve. Visos posmos darbi ir veikti kvalitatīvi un atbilst prasībām. Tiltu objektos sarežģītākās vietas, kur arī turpmāk, izstrādājot būvniecības projektus un tos realizējot, jāpievērš uzmanība, ir deformācijas šuves un ūdens atvades sistēmas. Savukārt ceļu projektēšanā un būvniecībā jāvelta uzmanība nogāžu nostiprināšanai,” norādīja žūrijas komisijas vadītājs Juris Tauriņš.
Vērtēšana notika trijās kārtās: pirmajā kārtā tika atlasīti būvobjekti katrā no nominācijām, kas atbilst nolikuma prasībām; otrajā notika atlase atbilstoši būvinženiera kvalitātes novērtējuma ziņojumam. Savukārt trešajā kārtā notika izvirzīto objektu apskate un vērtēšana uz vietas – divu dienu laikā tika apbraukāti 12 objekti, nobraucot aptuveni 1000 kilometrus.
Ceļu nozares gada balvas tika pasniegtas jau septīto reizi.