Administratīvā apgabaltiesa kā apelācijas instance 2011.gada 21.oktobrī paredzējusi skatīt strīdu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā “Centrs 1”, aģentūru BNS informēja tiesas priekšsēdētāja palīdze Līga Trubiņa.
Šogad jūlija beigās Autotransporta direkcija pārsūdzēja Administratīvās rajona tiesas spriedumu, ar kuru atcelts direkcijas lēmums, ar kuru uzņēmumiem “Nordeka”, “Rīgas taksometru parks”, “Blagovest Tur” un “Norma -A” piešķirtas tiesības no 2009.gada sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā “Centrs 1”.
Saskaņā ar direkcijā sniegto informāciju spriedums pārsūdzēts vairāku iemeslu dēļ, tostarp tāpēc, ka Administratīvās rajona tiesas uzliktais pienākums – organizēt sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtījumu maršrutu tīkla daļā “Centrs 1” četru mēnešu laikā no sprieduma spēkā stāšanās dienas – ir pretrunā Eiropas Kopienas normatīviem.
“Proti, Autotransporta direkcijai tik īsā laika posmā, organizējot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu, nav iespējams īstenot regulā iekļauto pienākumu vismaz vienu gadu iepriekš Eiropas Savienības oficiālajā vēstnesī publiskot informāciju par konkursu,” paskaidroja Autotransporta direkcijā.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 8.jūlijā Administratīvā rajona tiesa nolēma atcelt Autotransporta direkcijas lēmumu. Tiesas priekšsēdētāja palīdze Ksenija Novikova informēja, ka tiesa arī uzdeva direkcijai četru mēnešu laikā no sprieduma spēkā stāšanās dienas organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu šajā maršrutu tīklā. Tāpat ar tiesas spriedumu uzlikts par pienākumu valstij atlīdzināt pieteikuma iesniedzējiem – “Tukuma auto”, “Ogres autobuss”, “Aizkraukles ATU”, “AIPS” un “Autotransporta firma Jūrmala SV” – valsts nodevu 20 latu apmērā.
Ziņots arī, ka autopārvadātāji “Tukuma auto”, “Ogres autobuss”, “Aizkraukles ATU”, “AIPS” un “Autotransporta firma Jūrmala SV” vērsās tiesā, apstrīdot Autotransporta direkcijas 2008.gada 3.oktobra lēmumu par pakalpojumu sniegšanu reģionālajā starppilsētu maršrutu tīkla daļā “Centrs 1” no 2009.gada. Tā kā tiesa apturēja līguma slēgšanu ar “Nordeku”, “Rīgas Taksometru parku”, “Normu-A” un “Blagovest Tur”, Autotransporta direkcija uzdeva nodrošināt reģionālo starppilsētu autobusu satiksmi no 2009.gada 1.janvāra “Liepājas autobusu parkam” un “Jelgavas autobusu parkam”. Savukārt Liepājas un Jelgavas autobusu parki slēdza apakšlīgumus par pakalpojumu sniegšanu “Centrs 1” ar sākotnēji uzvarējušajām firmām – “Nordeku”, “Rīgas taksometru parku”, “Normu-A” un “Blagovest Tur”.
Lauku rajonu pārvadātāju pilnvarotā persona un “Tukuma auto” valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš iepriekš apgalvoja, ka, pēc lauku pasažieru pārvadātāju uzskata, konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos atsevišķas valsts struktūras starppilsētu tirgu pārdalīja par labu Rīgas firmām.
Reģionālais starppilsētu nozīmes maršrutu tīkls sastāv no astoņām daļām jeb lotēm: “Ziemeļrietumi”, “Ziemeļaustrumi”, “Dienvidi”, “Centrs 1”, “Centrs 2”, “Dienvidaustrumi”, “Austrumi”, “Dienvidrietumi”. Konkursa nolikums izstrādāts atsevišķi katrai reģionālai starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļai.
Autotransporta direkcija ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.