Valdība otrdien aiz slēgtām durvīm konceptuāli vienojās palielināt Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”) pamatkapitālu, žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).
Pašlaik plānots, ka tiks izlaistas konvertējamās obligācijas, kuras iegādāsies Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC), un tādējādi tiks nodrošināts pamatuzdevums, proti, līdzšinējie 52% uzņēmuma daļu netieši tiks saglabāti valsts īpašumā.
Pagaidām netiek atklāta summa, par kādu tiks palielināts pamatkapitāls. Arī premjers Valdis Dombrovskis (JL) žurnālistiem neatklāja iespējamo summu, kas varētu tikt ieguldīta aviokompānijas pamatkapitālā, kategoriski uzsverot, ka lēmums par to nav pieņemts.
Par ieguldāmo finanšu apjomu, pēc premjera teiktā, tiks lemts tikai tad, kad būs izstrādāti nosacījumi pamatkapitāla palielināšanai. Kā vienu no šādiem nosacījumiem Dombrovskis minēja uzņēmuma rīcības plāna iesniegšanu.
Optimālā variantā līdz septembra vidum paredzēts izstrādāt līguma projektu, kurš būtu jāparaksta valdībai, “airBaltic” un LVRTC. Šajā līgumā, iespējams, varētu tikt paredzēti nosacījumi attiecībā uz kompānijas vadītāja Bertolta Flika atalgojumu, pieļāva ministrs.
Tāpat līgumā tiktu noteikts, ka “airBaltic” šā gada un nākamā gada peļņa tiks novirzīta uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanai. Pēc pašreizējām prognozēm šogad aviokompānijas peļņa varētu būt līdz 12 miljoniem latu.
Izstrādātais līguma projekts būs jāapstiprina Ministru kabinetā.
Tāpat Gerhards atzina, ka LVRTC finanšu līdzekļi, kurus varētu ieguldīt pamatkapitāla palielināšanā, patlaban atrodas “Parex bankā”.
Savukārt Fliks apgalvoja, ka abi akcionāri ieguldīs līdzekļus “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanā, gan nekonkretizējot, kur viņš iegūs līdzekļus šim mērķim.
Dombrovskis atzina, ka pirms lēmuma pieņemšanas par pamatkapitāla palielināšanu būs būtiski zināt, ka arī otram akcionāram ir pieejami līdzekļi šim mērķim.
Gan no premjera, gan satiksmes ministra teiktā secināms, ka ir bijušas alternatīvas minētajam valdības lēmumam, tomēr neviena no tām nav bijusi pieņemama.
Fliks žurnālistiem arī uzsvēra, ka lēmums par pašreizējā 400 000 latus lielā uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu bija jāpieņem jau pirms trīs līdz četriem gadiem.
Savukārt, pēc Gerharda teiktā, ieguldītā nauda tiks novirzīta uzņēmuma attīstības projektiem, piemēram, jaunu lidmašīnu iegādei līzingā un kredītlīniju segšanai.
“airBaltic” dibināta 1995.gadā. Tās galvenās akcionāres ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un “airBaltic” prezidentam Bertoltam Flikam piederošā SIA “Baltijas aviācijas sistēmas” ar 47,2% akciju.