Piektdiena, 22. augusts
Rudīte, Everts
weather-icon
+12° C, vējš 1.82 m/s, D vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Premjers: gan Rīga-Maskava ātrvilciena, gan "Rail Baltica" projektiem nepieciešama ekonomiskā analīze

Gan Rīga-Maskava ātrvilciena, gan “Rail Baltica” projektam ir nepieciešama ekonomiskā analīze, trešdien intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” teica Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Viņš atturējās nosaukt, kurš no projektiem ir prioritāte. “Ir vajadzīga ekonomiskā analīze gan vienam, gan otram projektam,” uzsvēra premjers.

Dombrovskis atgādināja, ka “Rail Baltica” ir sens projekts, kurš jau ticis izpētīts. “Ja sākotnēji bija ambiciozs plāns pāriet uz Eiropas sliežu platumu, tad pašreiz tik ambiciozu plānu nav,” teica premjers.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis otrdien izteicās, ka Latvija ir gatava iesaistīties Rīga-Maskava ātrvilciena projektā un tas esot prioritārāks par “Rail Baltica” plāna īstenošana.

Jau vēstīts, ka Baltijas valstis “Rail Baltica” izpēti sāka šā gada aprīlī, lai noskaidrotu, vai iespējams izbūvēt jauna 1435 mm platuma Eiropas standarta dzelzceļa līniju, kā arī kādas būs izmaksas un ieguvumi iesaistītajām valstīm. Projekta izpēti vada starptautiska projekta vadības komiteja, kurā darbojas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas atbildīgo iestāžu pārstāvji.

Latvijā izveidota nacionālā projekta vadības grupa, kurā ir pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Latvijas dzelzceļa kompānijas “Latvijas dzelzceļš” un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas, savukārt kā eksperti tiek piesaistīti arī citu institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

“Rail Baltica” projekta izpēte iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) 2007.-2013.gada perioda daudzgadu programmā, un “Rail Baltica” ir Eiropas Savienības prioritārais projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā, un projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā nodrošina katra valsts no budžeta līdzekļiem. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 tūkstoši eiro (280 tūkstoši latu).

Pamatojoties uz izpētes rezultātiem, Latvijai, Lietuvai un Igaunijai būs jāvienojas par turpmāko rīcību un iespējām īstenot projektu.

Tāpat vēstīts, ka ekonomikas ministra Arta Kampara tikšanās laikā ar Krievijas prezidentu Dmitriju Medvedevu panākta vienošanās, ka līdz 2018.gadam, kad Krievijā notiks pasaules futbola čempionāts, jāizveido ātrgaitas vilcienu satiksme starp Rīgu un Maskavu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri