Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju lielveikalos apzināti izvēlas Latvijas preces un izrāda savu patriotismu, priekšroku dodot vietējo ražotāju un zemnieku produkcijai, liecina SIA “Rimi Latvia” veiktais pētījums.
Kā aģentūru LETA informēja “Rimi Latvia” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa, pētījuma rezultāti parāda, ka gandrīz 93% Latvijas iedzīvotāju iegādājas Latvijā audzētus un ražotus pārtikas produktus to dabiskās izcelsmes un veselīguma dēļ.
Pašmāju preces vairāk izvēlas rīdzinieki un gados jauni cilvēki, novērtējot vietējo ražotāju īpašās rūpes un mīlestības pilno attieksmi pret ieguldīto darbu. Latvijas lauku labumus un vietējās izcelsmes produkciju iecienījuši tieši vīrieši – dodoties iepirkties, gandrīz 40% stiprā dzimuma pārstāvju pārtikas grozā ieliek Latvijas preces, savukārt tikai katra trešā sieviete izvēlas kaut ko no pašmāju ražotāju plauktiem.
Vairāk nekā pusei iedzīvotāju ir būtiski, lai tādi produkti kā maize, miltu izstrādājumi, augļi, dārzeņi, piena produkti, zivis un gaļa būtu audzēti Latvijā. Pircējiem pārtikas izvēlē nozīmīga ir ne tikai tās dabiskā izcelsme, bet arī audzēšanas apstākļi un atbilstība Eiropas standartiem. Gandrīz 100% vīriešu pievērš īpašu uzmanību pārtikas kvalitātei, izvēloties garšīgākos un veselīgākos produktus, savukārt sievietēm daudz būtiskāka loma pārtikas izvēlē ir produkta cenai un tā garšai.
“Rimi veikalos esam novērojuši, ka pircēji labprāt izvēlas Latvijā ražotus produktus. 80% no visiem mūsu lielveikalos realizētajiem svaigajiem pārtikas produktiem ir audzēti Latvijā. Tāpēc mums ir svarīgi, lai veikalu plauktos vienmēr būtu vietējās preces un cilvēki varētu izvēlēties īstas, garšīgas Latvijas ēdamlietas,” sacīja “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Lai atbalstītu un izceltu vietējos ražotājus, kā arī mudinātu Latvijas iedzīvotājus arvien vairāk izvēlēties Latvijas preces, “Rimi” turpina īstenot Latvijas ražotāju un zemnieku atbalsta politiku un šoruden sāk īpašu kampaņu “Latvijas stāsti”. “Rimi” uzrunājis un apkopojis vairāku vietējo ražotāju un zemnieku dzīvesstāstus un interesantākos notikumus no viņu darba ikdienas. Tie ar televīzijas reklāmu palīdzību tiks izstāstīti arī plašākai sabiedrībai.
Kampaņas laikā mēneša garumā visos “Rimi” veikalos būs plašs piedāvājums dažādiem Latvijā audzētiem un ražotiem pārtikas produktiem – gan dārzeņiem un augļiem, gan gaļas, piena, maizes un konditorejas izstrādājumiem. Savukārt ikvienam pircējam no 2.septembra līdz 30. septembrim visos “Rimi” veikalos būs iespēja nobalsot par savu mīļāko Latvijas preci. Pērkot vietējā ražojuma produktus, tiks uzskaitīts katrs pirkums, tādējādi nosakot patērētāju iecienītākās Latvijas preces. Savukārt kampaņas noslēgumā “Rimi Latvia” īpaši izcels un apbalvos patērētāju iemīļotāko preču ražotājus.
Līdzīgu pētījumu par Latvijas iedzīvotāju ēšanas paradumiem Rimi veic jau otro gadu. Tāpat kā pērn, par vislatviskākajiem produktiem respondenti arī šogad atzinuši rupjmaizi, pelēkos zirņus un ķimeņu sieru. Nemainīgi pie latviskākajiem produktiem ierindoti arī sautēti kāposti, kefīrs, rūgušpiens un speķa pīrādziņi.
Taču, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuri pievērš uzmanību saviem ēšanas paradumiem. Cilvēki sākuši ēst veselīgāk, savā uzturā izvēloties vairāk augļu un dārzeņu, izmēģinot dažādus netradicionālus produktus, kā arī atsakoties no trekniem un miltu ēdieniem. Pērn puse aptaujāto atzina, ka neseko līdzi tam, ko ēd, un uzturā lieto visu, kas viņiem garšo, savukārt šī gada pētījuma rezultāti parāda, ka nevērīgi pret savu ēdienkarti izturas vien katrs trešais Latvijas iedzīvotājs.