Ceturtdiena, 21. augusts
Janīna, Linda
weather-icon
+14° C, vējš 2.28 m/s, D vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

"Pasažieru vilciens" par infrastruktūras maksājumiem LDz parādā 2,7 miljonus latu

Rīga, 3.jūl., NOZARE.LV. AS “Pasažieru vilciens” (PV) par infrastruktūras izmantošanu VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) ir parādā 2,7 miljonus latu, šodien preses konferencē sacīja LDz prezidents Uģis Magonis.

PV par infrastruktūras izmantošanu šogad būtu jāmaksā 24 miljoni latu, taču valdība PV piešķīrusi vien 17 miljonus latu. Līdz ar to veidojas parāds, par kuru tiek iekasēta arī soda nauda, sacīja Magonis, gan neatklājot soda naudas apjomu.
Ja valdībai nav naudas, lai uzturētu pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, viņaprāt, esot iespēja uz pieciem, desmit gadiem šos pārvadājumus pārtraukt. Magonis atzina, ka šāds risinājums LDz būtu izdevīgs.

Magonis pieļāva iespēju, ka valdība varētu LDz pagājušā gada 6,16 miljonu latu peļņu izņemt dividendēs un pēc tam šos līdzekļus iedalīt PV budžetā maksai par infrastruktūru. Uzņēmuma vadītājs gan arī ironizēja, ka ir vēl sliktāks variants – dividendes no peļņas uzņēmumam tiek izņemtas, bet šī nauda PV tomēr netiek iedalīta.

Magonis norādīja, ka PV nav līdzekļu peronu sakārtošanai, savukārt LDz no kravu pārvadājumiem gūtos ienākumus nedrīkst izmantot pasažieru pārvadājumu vajadzībām. Ja peronu modernizācijas izmaksas iekļautu PV infrastruktūras maksās, uzņēmums vispār netiktu galā ar maksājumiem, sacīja Magonis.

Bijušais PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds iepriekš skaidroja, ka valsts piešķirtais dotāciju apjoms no 21 miljona latu pērn samazinājās līdz 18,9 miljoniem latu, savukārt infrastruktūras maksa palielinājusies par 41% – no 17 miljoniem latu pērn līdz 24 miljoniem latu šogad.

Autotransporta direkcijas priekšlikums slēgt 37 vilcienu reisus ļautu ietaupīt aptuveni 800 000 latu, taču šī piedāvājuma akceptēšana liegs vasarā uz Jūrmalu un citām vietām norīkot papildu vilcienus, sacīja Freivalds.

Pērn PV izdevās strādāt bez zaudējumiem un pat ar nelielu peļņu. Pērn pa dzelzceļu pārvadāti 20,16 miljoni pasažieru un uzņēmuma apgrozījums bijis aptuveni 40 miljoni latu.

LDz koncerna tīrā peļņa pērn bija 19 miljonu latu, bet neto apgrozījums – 318,8 miljoni latu. VAS “Latvijas dzelzceļš” neto apgrozījums bija 147,6 miljoni latu, savukārt peļņa – 6,16 miljoni latu.

2010.gadā LDz koncerna neto apgrozījums bija 257 miljoni latu, savukārt gadu iepriekš – 284 miljoni latu.

Lielākie projekti, kurus VAS “Latvijas Dzelzceļš” realizējis, ir vilcienu kustības vadības sistēmu modernizācija par 18,29 miljoniem latu, tranzītkoridora “Austrumi-Rietumi” modernizācija par 11,04 miljoniem latu, kā arī kapitālā remonta veikšana 21,4 kilometru garumā par 2,52 miljoniem latu.

Koncerns “Latvijas Dzelzceļš” sastāv no valdošā uzņēmuma VAS “Latvijas Dzelzceļš” un piecām meitassabiedrībām – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Ritošā sastāva serviss”, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA “LDz Apsardze”.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri