Ceturtdiena, 21. augusts
Janīna, Linda
weather-icon
+16° C, vējš 1.6 m/s, R-DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

"Pasažieru vilciens" jau strādā pie jauna vilcienu iepirkuma

AS “Pasažieru vilciens” jau ir izstrādājusi grafiku jaunu vilcienu iepirkumam, un tas tiks izskatīts nākamās nedēļas valdības sēdē, šodien preses konferencē skaidroja uzņēmuma pārstāvji.

Nolikums tikšot izstrādāts pēc iespējas vienkāršāks, lai konkursā piedalītos pēc iespējas vairāk pretendentu. Maksimāli vienkārša specifikācija, vienkāršs nolikums un maksimāli zemāka cena, uzsvēra PV valdes pārstāvji. Iepirkuma procedūra arī nenotikšot divās kārtās, kā tas bija iepriekšējā konkursā.

Tehniskās specifikācijas jautājumi tikšot skatīti rītdienas valdes sēdē.

Šis konkurss būs tikai par vilcienu iegādi, un tas neietver vilcienu uzturēšanu, kā tas bija iepriekšējā iepirkumā, kad tika sadārdzināta iepirkuma cena.

Iepirkuma apjoms būs līdzīgs vecajam iepirkumam – 34 elektrovilcieni un septiņi dīzeļvilcieni Tiek plānots, ka šo vilcienu apkalpošanu varētu veikt PV meitasuzņēmums “VRC Zasulauks”.

Saskaņojumu PV valde no akcionāra plāno saņemt nedēļas laikā, jo laika neesot daudz. Patlaban PV valde atskaitīšoties akcionāram – Satiksmes ministrijai, kura Ministru Kabineta sēdē nākamnedēļ ar situāciju iepazīstinās valdību.

PV jau esot saņēmis oficiālu vēstuli no Eiropas Komisijas, kurā norādīts, ka jaunajam konkursam būs pieejams tāds pats finansējums, kā vecajam iepirkumam – 100 miljoni latu. Vēstuli ar jautājumu par pieejamo finansējumu PV uz Briseli esot nosūtījusi 6.septembrī un atbildi saņēmusi 1.oktobrī.

PV valdes priekšsēdis Artis Birkmanis uzsvēra, ka PV uzdevums ir pārvadāt pasažierus, savukārt par ražošanas jautājumiem Latvijā esot jādomā ražotājiem.

ES finansējums jaunajiem vilcieniem esot pieejams līdz 2015.gada beigām, savukārt ražotājiem pasūtījuma izpildei nepieciešami 24 līdz 30 mēneši, līdz ar to grafikos esot iespējams iekļauties, skaidroja valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V).

Viņš skaidroja, ka ir veikta arī tirgus izpēte – Berlīnē PV pārstāvji starptautiskās izstādes laikā esot tikušies ar vairākiem vadošiem ražotājiem un secināts, ka vilcienus konkrētā laika termiņā varot saražot un piegādāt vismaz pieci pretendenti.

Kā ziņots, šonakt tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jaunu vilcienu iegādi nav panākta.

PV valde īsi pēc pusnakts informējusi Satiksmes ministriju (SM) par sarunu rezultātiem ar CAF, kas vilcienus plānoja ražot arī sadarbībā ar “Rīgas vagonbūves rūpnīcu” (RVR).

SM pauž nožēlu, ka pēdējo mēnešu laikā nav izdevies panākt vienošanos starp PV un CAF par jaunu vilcienu iegādi. Kā informējis PV, pēdējās dienās starp abiem uzņēmumiem notika intensīvas sarunas un tajās tika panākts nopietns progress, tomēr par būtiskiem punktiem starp uzņēmumiem vienošanās netika panākta. Līdz ar to netika nodrošināta Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma pieejamība šim projektam pilnā apmērā, paziņojumā presei raksta SM.

SM pieprasījusi PV valdes detalizētu rakstisku skaidrojumu par sarunu gaitu un sasniegtajiem rezultātiem, kā arī iespējamiem tiesiskajiem riskiem.

Satiksmes ministrs Aivis Ronis uzdevis sagatavot priekšlikumus par turpmāko rīcību esošajā aktivitātē piešķirto ES fondu apguvē iesniegšanai tuvākajā Ministru kabineta sēdē.

Līguma grozījumi bija nepieciešami, jo Eiropas Komisija iepriekš brīdināja Latviju, ka, turpinot īstenot PV un CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Pēc sarunu izgāšanās par jauno vilcienu iepirkumu tagad iespējami divi rīcības varianti – vai nu izsludināt jaunu konkursu vilcienu iegādei, vai arī šim nolūkam paredzētie Kohēzijas fonda līdzekļi jāpārdala citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem, piemēram, dzelzceļa elektrifikācija. To šorīt intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” atzina premjers Valdis Dombrovskis (V).

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu bijis 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai – 44 miljoni latu.

RVR turpinās sadarbību ar CAF, ražojot vilcienus Austrumu tirgiem. Tomēr ražošana, visticamāk, tiks izvērsta citā valstī, bet Rīgā paliks tikai tukša RVR čaula, biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri