Lai nodrošinātu efektīvu iekšējo procesu pārraudzību un darba rezultātu analīzi, no nākamā gada valsts pārvaldē plānots ieviest darba laika uzskaites sistēmu.
Par darba laika elektroniskās sistēmas ieviešanu šodien pārrunāts valsts sekretāru sanāksmē, aģentūru LETA informēja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītāja Laine Kučinska.
Darba laika uzskaites sistēmu valsts pārvaldes iestādēm būs jāveido, balstoties uz katras iestādes kvalitātes vadības procesiem, un sistēmā darbiniekiem būs jāuzskaita stundas, ko viņi pavada noteiktu procesu veikšanas laikā. Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane norāda, ka pagājušajā gadā Valsts kancelejā īstenotais elektroniskās darba laika uzskaites sistēmas pilotprojekts ir devis efektu – no šā gada 1.jūnija plānots apvienot divus departamentus un optimizēt darbinieku skaitu. “Tāpat sistēmas rezultātu analīzes rezultātā tiks pilnveidoti iestādes kvalitātes vadības procesi,” piebilst Dreimane.
Darba laika elektroniskās uzskaites sistēmas ieviešana ir viens no valsts pārvaldes cilvēkresursu koncepcijas uzdevumiem, lai panāktu valsts pārvaldes darbības orientāciju uz rezultātiem, nevis procesu. Tāpat no šī gada valsts iestādes tiek ieviesta jaunā elektroniskā darbinieku novērtēšanas sistēma, kas dos iespēju darba rezultātus novērtēt iestāžu klientiem un sadarbības partneriem.
Kā norādīja Kučinska, koncepcijas koncepcijas mērķis ir izveidot efektīvu valsts pārvaldi, kas darbojas kā vienots darba devējs un nodrošina uz rezultātu un sabiedrību orientētu pārvaldību. Koncepcija paredz arī ieviest tādas modernas cilvēkresursu iniciatīvās kā attālinātais darbs, talantu vadība un citas.