Svētdiena, 17. augusts
Vineta, Oļegs
weather-icon
+15° C, vējš 3.41 m/s, ZR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

No februāra vidus autosatiksmi vairākos starppilsētu maršrutos aizstās ar dzelzceļa satiksmi un otrādi

No 15.februāra saistībā ar pārvadāto pasažieru skaita kritumu un nepieciešamību sabalansēt valsts budžeta dotāciju ar pārvadātāju faktiskajiem izdevumiem autosatiksmi vairākos starppilsētu maršrutos aizstās ar dzelzceļa satiksmi un otrādi, aģentūrai BNS pavēstīja “Autotransporta direkcijas” (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.

Viņa norādīja, ka tādējādi ATD, “Pasažieru vilciens” (PV) un plānošanas reģionu vadītāji būs raduši pieņemamākos risinājumus, lai novērstu situāciju, kad vienā maršrutā kursē abu veidu transporti.

Līdz ar to no 15.februāra virzienā Rīga-Ventspils vilcienu satiksme pilnībā tiks aizstāta ar autosatiksmi, bet virzienā Rīga-Gulbene (posmā no Pļaviņām līdz Gulbenei) un Rīga-Liepāja vilcieni kursēs tikai četras reizes nedēļā – piektdienās un svētdienās no Rīgas, bet pirmdienās un sestdienās atpakaļ. Šajos posmos tiks atklāti jauni autobusu reisi, pārņemot pasažieru plūsmu, kas līdz šim pārvietojās ar vilcienu, informēja Maļuha.

Viņa piebilda, ka vilcienu satiksmes pilnīga aizstāšana ar autopārvadājumiem maršrutā Rīga-Reņģe (Ruba) stāsies spēkā nedēļu vēlāk – 22.februārī. Pašlaik tiek meklēts efektīvākais risinājums autosatiksmes nodrošināšanai un autoceļu uzturēšanas problēmām šajā posmā. Lēmums par vilcienu satiksmes aizstāšanu ar autosatiksmi maršrutā Rīga-Reņģe pieņemts, pamatojoties uz nepieciešamās valsts budžeta dotācijas īpatsvaru pārvadājumu nodrošināšanai. Ja kopumā dzelzceļa satiksmē dotācijas un par biļetēm ieņemto līdzekļu proporcija ir 60 pret 40, tad posmā Rīga-Reņģe nepieciešamās dotācijas apmērs ir visaugstākais visā dzelzceļa tīklā, veidojot attiecību 89 pret 11.

Savukārt maršrutā Rīga-Aizkraukle par efektīvākiem ir atzīti dzelzceļa pārvadājumi, un autobusi šajā posmā turpmāk kursēs tikai vienu reizi dienā pulksten 21.10 vienā virzienā – no Rīgas uz Aizkraukli. Autobusu reisu skaits samazināsies arī virzienā Rīga-Ogre, Rīga-Dobele un Rīga-Daugavpils, klāstīja ATD sabiedrisko attiecību speciāliste.

Lai rastu pieņemamāko risinājumu pasažieru pārvadājumiem maršrutu posmos, kur viena veida satiksme tiks aizstāta ar citu vai satiksmes iespējas netiks nodrošinātas līdzšinējā apmērā, ATD un PV speciālisti tikās ar attiecīgo plānošanas reģionu pārstāvjiem. Vairākumā gadījumu jau ir pieņemti lēmumi par tiem maršrutu posmiem, kur autobusu un vilcienu satiksme pilnībā nepārklājas, un pasažieriem būs nepieciešama nokļūšana līdz transporta veidam, par labu kuram pārplānots maršrutu tīkls. Pasažieru nogādāšana līdz starppilsētu maršrutam tiks nodrošināta reģionālās satiksmes ietvaros.

Maļuha atzina, ka lēmums par viena vai otra veida pārvadājumu atcelšanu ir pieņemts uz laiku, kamēr uzlabosies ekonomiskā situācija valstī. Tiklīdz pasažieru plūsmas apmēri palielināsies, starppilsētu nozīmes maršrutu tīkls tiks vēlreiz pārskatīts un pielāgots attiecīgajai situācijai.

Par konkrētām izmaiņām sabiedriskā transporta kustību grafikos autopārvadātāji un “Pasažieru vilciens” iedzīvotājus informēs 5.februārī, izvietojot arī informatīvo materiālu maršrutu stacijās un pieturas vietās.

Ņemot vērā dzelzceļa un autosatiksmē gaidāmās izmaiņas, līdz šā gada beigām ir plānots aptuveni 1,5 miljonu latu liels ietaupījums.

Autotransporta direkcija ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas “Latvijas dzelzceļš” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri