Trešdiena, 20. augusts
Bernhards, Boriss, Rojs
weather-icon
+15° C, vējš 1.56 m/s, Z-ZR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Lielbritānijā aizturēts Latvijas kompānijai piederošs kravas kuģis

Lielbritānijā aizturēts Latvijas kompānijai “Unimars” piederošs kravas kuģis, kuram bīstamos laika apstākļos pie Lielbritānijas krastiem šonedēļ beidzās degviela. Eksperti norāda, ka tas ir bezprecedenta gadījums. Situācijai seko līdzi arī Lielbritānijas jūrnieku arodbiedrība “Nautilus”.

Ar Dominikanas Republikas karogu kuģojošam 82 metrus garajam kravas kuģim “Taigeta” otrdienas vakarā Lamanša šaurumā trīs jūdžu attālumā no Plimutas beidzās degviela, izraisot plašu glābšanas operāciju.

Taču britu glābējiem nebija iespēju nogādāt degvielu uz kuģa, jo jūrā plosījās 45 mezglu (23 metrus sekundē) spēcīgs vējš, viļņu augstumam sasniedzot sešus metrus.

Nelaimē nonākušā kuģa apkalpei, kas sastāv no 11 krievu un ukraiņu jūrniekiem, naktī izdevās izmest otru enkuru, kas ļāva apturēt kuģa izskalošanu krastā.

Kā norādīja vietējās krasta apsardzes pārstāvis Niks Fergusons, kuģim bija tik maz degvielas, ka nebija iespējams pat nodrošināt navigācijas gaismu degšanu.

Nelaimē nonākušo kuģi uzmanīja glābšanas kuteris un velkonis.

Krasta apsardzes velkoņi ceturtdien aizvilka kuģi līdz Felmutas ostai, kur kuģis aizturēts par Eiropas ostu kontroles drošības noteikumu pārkāpšanu.

Šāds gadījums, ka kuģim brauciena laikā vienkārši beidzas degviela, ir bezprecedenta, norāda eksperti. “Taigeta” apkalpe pat izsūknējusi visu degvielu no glābšanas laivu tvertnēm, lai izmantotu to kuģim.

Kravas kuģis “Taigeta” bija ceļā no Īrijas ostas Kinseilas uz Roterdamu.

Lielbritānijas Jūras un krasta apsardzes aģentūra (MCA) sākusi izmeklēšanu par notikušā apstākļiem.

Situācijai seko līdzi arī Lielbritānijas jūrnieku arodbiedrība “Nautilus”.

”Tas pievērš uzmanību diviem lieliem jautājumiem. Viens ir jau sen valdošas bažas par Lielbritānijas ūdeņos kuģojošo kuģu kvalitāti un standartiem. Un otras ir lielas bažas par to, ka ekonomiskās krīzes laikā kuģu īpašnieki cenšas samazināt izdevumus, jo krītas viņu ienākumi,” sacīja arodbiedrības pārstāvis Endrū Liningtons.

Pagaidām nav skaidrs, vai 30 gadus vecajam kuģim “Taigeta” degviela beidzās kādas tehniskas problēmas dēļ, vai arī tāpēc, ka kuģa īpašnieki vienkārši nevarēja atļauties piepildīt degvielas tvertnes.

MCA pēc inspektoru vizītes aizturējusi kuģi Felmutas ostā.

Aģentūras pārstāvis sacīja, ka sākotnējā pārbaudē atrasti pietiekoši drošības pārkāpumi, lai kuģi aizturētu.

MCA ir kontaktējusies ar kuģa īpašniekiem, informējot par aizturēšanas apstākļiem.

“Taigeta” apkalpe atrodas uz kuģa un nepieciešamības gadījumā viņiem pārtiku un citas vajadzīgās preces piegādās vietējās labdarības iestādes.

Ar kuģi “Taigeta” jau agrāk bijušas problēmas

Kā raksta britu laikraksts “Western Morning News”, pēdējo divu gadu laikā “Taigeta” nav izturējusi drošības pārbaudes vairākās Eiropas ostās, tostarp pirms trim nedēļām veiktu pārbaudi Dānijā.

2008.gada februārī kuģis uz desmit dienām aizturēts Sanktpēterburgas ostā, kur inspektori neļāva tam doties jūrā līdz 20 dažādu drošības problēmu novēršanai.

Nepilnības uz kuģa atklātas arī 2008.gada augustā veiktā pārbaudē Grimsbī ostā un šā gada janvārī Kaļiņingradas ostā.

Šā gada 12.martā kuģim nav ļauts izbraukt jūrā arī no Dānijas ostas Hitshalsas, kur inspektori atklājuši nepilnības ugunsdrošības pasākumos, radara un radiosakaru sistēmās, navigācijas pierakstos un jūrnieku dzīves apstākļos.

Informācija “Unimars” mājaslapā liecina, ka uzņēmums “Unimars” (“Universal Marine Service”) ir dibināts 1994.gadā. Patlaban “Unimars Group” ir daudzprofilu holdings, kurā ietilpstošie uzņēmumi specializējas plaša pakalpojumu spektra sniegšanā kuģu īpašniekiem.

Holdingā ietilpst kuģu ekspluatācijas uzņēmumi “Uniship” un “Unimars Shipping Co”, kuģu apgādes un servisa kompāniju grupa uzņēmuma “Unimars Ship Supply & Service” vadībā ar filiālēm Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Tallinā, Sanktpēterburgā, Kaļiņingradā, Klaipēdā.

Holdingā ietilpst arī saistītās kompānijas – “Unimars Electronic Group” (elektronavigācijas un radionavigācijas iekārtu remonts), “Remars Shipping Agency” (kuģu aģenti), “Novikontas” (jūras mācību-trenažieru centri Rīgā un Klaipēdā) un “Loadstar Unimars” (kravu ekspedīcija). Ar holdinga aktīvu pārvaldīšanu nodarbojas trīs uzņēmumi – “Unimarine”, “Uniboulings” un “Uniservice”.

Holdinga kompānijas darbojas četrās valstīs – Latvijā, Krievijā, Lietuvā un Igaunijā, un tajās ir nodarbināti 250 cilvēki. “Unimars” vadības centrs atrodas Rīgā.

“Lursoft” uzņēmumu datu bāze liecina, ka “Unimars” vienīgais īpašnieks ir Panamā reģistrētā “Petromark Corporation”.

Ar “Unimars” vadību aģentūrai LETA neizdevās sazināties.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri