Latvijas pasta kompānija “Latvijas Pasts” (LP) nākamgad plāno uzlabot preses piegādes kvalitāti un pakalpojuma cenas cer necelt, otrdien publicētā intervijā laikrakstā “Latvijas Avīze” (LA) stāstījis pasta kompānijas valdes priekšsēdētājs Aivars Veiss.
“Apspriedām pamatnostādnes par preses abonēšanu nākamgad ar izdevējiem, un mēs gribam piedāvāt labāku kvalitāti, bet noteikti par to pašu cenu. Piegādes cenu veido divas daļas – paša pakalpojuma izmaksas un PVN. Attiecībā uz 10% PVN pacelšanu līdz 21% mēs vēl nezinām nākamos valdības lēmumus, taču tas, kas no mums atkarīgs, – uzskatām, ka pakalpojuma izmaksu ziņā nekas nemainīsies,” teica Veiss, piebilstot, ka spēkā ir Pasta likums, kas paredz segt zaudējumus, kas rodas, piegādājot abonēto presi attālos rajonos.
“Kvalitātes uzlabojumi galvenokārt skar piegādes laiku, proti, plānojam avīzes nogādāt pastkastēs agrāk,” skaidroja LP vadītājs.
Viņš stāstīja, ka Rīgā līgumi paredz laikrakstu saņemšanu līdz 10 rītā, no 2011.gada plānots pārcelt līdz pulksten 8 no rīta. “Daudz kur tas būs agrāk, jo pastnieka apgaitā ir firmas, iestādes, kur ne visām ir pastkastes, un pasūtīto atnes tieši uz biroju. Saprotams, ka septiņos no rīta birojos neviena vēl nav. Dažos maršrutos Rīgā ir reti vai slikti kursējošs sabiedriskais transports, un arī tamdēļ pastnieks var kavēties līdz astoņiem, bet ne vēlāk. Nākamais uzlabojumu solis ir paātrināta preses piegāde virknē rajoncentru – Ogrē, Aizkrauklē, Jelgavā, Bauskā, Saldū un Valmierā līdz plkst. 13. Pārējos centros paliek pa vecam – līdz plksten 15 avīzes iznākšanas dienā,” stāstīja Veiss.
“Mēs meklējam zelta vidusceļu starp klientiem vēlamo piegādes laiku un izmaksām, kuras sedz esošie tarifi. Gribu tā “no sirds” pateikt par pastkastītēm. Cilvēki izbraukuši pa savām vasaras mītnēm, un, lai pastnieks orientētos dārzkopības kooperatīvu krustu šķērsu mīklās, ielu un numerācijas labirintā, viņam neiztikt bez sirmiem matiem. Pastkastes novietotas bez saprotamām atpazīšanas zīmēm. Arī juridiskās personas nerūpējas par savām “ieejas zīmēm” – pastkastēm, kuras pastnieki vai iestāžu viesi bieži vien ierauga un novērtē kā pirmās, kas liecina par firmu. Dažviet pastkastīšu nav vispār, citur tās ir, maigi sakot, nolietotas un vēl citviet par mazu, lai tajās saliktu visu pasūtīto. Ja pastnieks ir “izkodis” maršrutu, viņš būs paguvis sapazīties ar visiem suņiem un kaut kā jau tiek galā arī ar kļūmīgām pastkastītēm, bet, ja nākas sūtīt rezerves pastnieku vai jaunu iznēsātāju, tad viņam nākas maldīties trīs priedēs un ne jau savas vainas dēļ aizkavēt piegādes tiem, kas ir gājiena tālākajā galā,” klāstīja LP vadītājs.
“Latvijas Pasts” sniedz pasta un filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu, preses un informācijas tehnoloģiju pakalpojumus, kā arī nodarbojas ar mazumtirdzniecību. “Latvijas Pasts” pilnībā pieder valstij.