AS “Latvenergo” nolēmusi savus spēkratus aprīkot ar “Skybrake” iekārtām, kas visam autoparkam izmaksātu pusmiljonu latu, raksta laikraksts “Dienas Bizness”.
“Latvenergo” no autoparku vadības sistēmas “Skybrake F20” izgudrotāja “Autonams” ir nolēmis iznomāt auto iekārtas. Jaunās iekārtas palīdzēs uzņēmumam uzlabot darba organizāciju un precīzāk izsekot automašīnu atrašanās vietu.
Lai izvēlētos labāko pretendentu, “Latvenergo” rīkojis aptauju, kurā uzaicinājis visus pretendentus ar savām demo versijām.
Uzņēmumam kopumā ir ap 2400 transporta vienību. Sākotnēji testa režīmā jaunās iekārtas paredzētas 285 automašīnām. “Taču tas nenozīmē, ka visām būs iekārtas, bet gan to, ka starp šīm 285 būs iespēja kādām noņemt, kādām uzlikt,” laikrakstam sacīja “Latvenergo” Ārējo komunikāciju nodaļas vadītājs Andris Siksnis.
“Latvenergo” lēmumu par pakalpojuma nomu pieņēma, lai varētu kontrolēt mašīnas pārvietošanās un atrašanās datus. “Iekārtas ir mazas kastītes ar GPS signāla uztvērējiem un GPRS signāla pārraidītājiem. Karšu sistēma ir “Jāņa sētas” bāzētās kartes, bet atskaišu sistēma – “Autonama” izstrādātās atskaites par automašīnas lietošanu – nobraukums, maršruts, stāvvietas, braukšanas ātrums un citas,” skaidroja Siksnis.
Noma būs uz gadu, lai redzētu ieguvumus un izvērtētu, vai ar iekārtām aprīkot visu uzņēmuma auto parku.
Tiesa, “Latvenergo” neatklāj paredzētās izmaksas. “Strādājam tirgus apstākļos, tādēļ šādiem jautājumiem ir arī komerciāli jutīga puse,” apgalvo Siksnis.
Kā noskaidroja “Dienas Bizness”, auto ierīces cena ir ap 180 latiem, bet ierīkošana maksā 32 latus, tiesa, izmaksas ir atkarībā no līguma nosacījumiem. Tomēr, pieņemot, ka mašīnas tiks aprīkotas ar 285 auto ierīcēm, “Latvenergo” tas varētu izmaksāt ap 60 000 latu. Savukārt, ja “Latvenergo” pēc tam nolems visu autoparku aprīkot ar šādām auto ierīcēm, izmaksas būtu no 432 000 līdz 500 000 latu.
Autoparku vadības sistēmas nozarē darbojošās kompānijas pārstāvis, kurš vēlējās palikt anonīms, atzina, ka tehnoloģiski “Autonama” piedāvātais produkts patiešām ir kvalitatīvs un moderns. Cita lieta ir “Latvenergo” darbības stils, kādā veidā tika organizēts konkurss, ja to vispār varēja nosaukt par konkursu.
“Tā pat nebija cenu aptauja, bet gan savdabīga pretendentu intervēšana. Interesantākais ir tas, ka apzināti vai ne, pēc “Latvenergo” izvirzītajiem tehniskajiem parametriem visprecīzāk atbilda tieši “Autonama” piedāvājums,” norādīja uzņēmējs, piebilstot, ka līdz ar to pārējie pretendenti, kaut arī bija lētāki, objektīvu un subjektīvu apsvērumu dēļ automātiski atkrita.
“Mēs izvēlējāmies labāko un lētāko no tiem piedāvājumiem, kas varēja piedāvāt visprecīzāko karšu adresāciju, kas “Latvenergo” ir ļoti svarīga. Diemžēl mums nav piemērots “Google” kartes variants, ko piedāvāja daļa uzņēmumu ar salīdzinoši zemāko cenu,” skaidro “Latvenergo” Transporta nodaļas vadītājs Edgars Utāns.
Līdzīgu sistēmu pirms vairāk nekā gada ieviesis arī sakaru operators “Lattelecom”. Līdz ar to ir izskausta bezatlīdzības dienesta automašīnu izmantošana privātajiem mērķiem, un tas ir devis vairāk nekā 10% nobraukuma ekonomiju.