Svētdiena, 17. augusts
Vineta, Oļegs
weather-icon
+15° C, vējš 3.41 m/s, ZR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Izdevniecībai "Žurnāls Santa" pagaidām nav vīzijas par interneta vides apgūšanu

Digitālā vide reklāmdevējiem kļūst arvien interesantāka un arī izdevniecībai “Žurnāls Santa” šobrīd top vīzija par “interneta lauciņa” apgūšanu, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” atzīst izdevniecības “Žurnāls Santa” līdzīpašniece un galvenā redaktore Santa Anča.

“Konkrētu plānu par interneta lauciņu mums pagaidām nav, tomēr, tā kā reklāmdevēji mūs uz to mudina, ņemot vērā “Santas” zīmolu spēcīgumu, domāsim, ko darīt,” pauž Anča.

Pērn izdevniecība “Žurnāls Santa” interneta vietnē “www.manizurnali.lv” sāka piedāvāt iespēju iegādāties visu izdevniecības “Žurnāls Santa” izdevumu digitālās versijas tajā pašā dienā, kad tirdzniecības vietās nonāk žurnālu drukātās versijas.

Anča atzīst, ka par digitālo versiju abonēšanu atsaucība esot liela, taču cilvēki cenas dēļ vairāk izvēloties pirkt atsevišķus žurnālu eksemplārus, nevis abonēt.

Anča uzskata, ka žurnālu lasīšanas tradīcijas ir noturīgas un internets ar to nespēj konkurēt.

“Mainās lasīšanas paradumi, tomēr internets nekad emocionāli nespēs dot to, ko spēj žurnāls. Internets ir liels konkurents ziņām, laikrakstiem, praktiska satura izdevumiem. Lai gan, neraugoties uz interneta vietnes “receptes.lv” popularitāti, žurnāls “Ievas Virtuve” atradis savu nišu un mēs to spējam realizēt 50 tūkstošu lielā tirāžā. Arī tādiem žurnāliem kā “Klubs” vai “Santa” ir svarīgs emocionālais faktors,” pauž Anča.

Izdevniecības īpašniece uzskata, ka internetā nav “cilvēciskās žurnālistikas”, tur atrodamas tikai ziņas vai arī katrs uzraksta savas pārdomas.

“Žurnāla “Ieva” vadmotīvs ir – “Ieva” ir tava draudzene. Vai es to varētu teikt par portālu “Ieva.lv”? Ne es to varu paņemt līdzi gultā, ne vannā, ne tad, kad lidoju lidmašīnā. Tas ir cits patēriņa veids,” atzīst Anča.

“Nedomāju, ka piedzīvošu tādu laiku, kad žurnālu vairs nebūs. Bet, ja tomēr tas tā notiks, – taisīsim digitālu saturu,” atzīst Anča.

Kā ziņots, žurnālu reklāmas tirgus dramatiskā krituma rezultātā darbību pārstrukturē lielākā nacionālā žurnālu izdevniecība “Žurnāls Santa”.

Intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” izdevniecības “Žurnāls Santa” līdzīpašniece un galvenā redaktore Santa Anča pastāstīja, ka martā iznāks pēdējais žurnāla “Čemodāns” numurs, apvienotas žurnālu “Shape” un “Deko” redakcijas, ievērojami samazināts darbinieku skaits un likvidēta “Reklāmas aģentūra Santa”.

Tomēr kopumā situācija neesot tik traģiska, lai izdevniecība taisītu ciet vairākus žurnālus, un joprojām esot ieceres par jauniem specifisku nišu žurnāliem.

Izdevniecība “Žurnāls Santa” ir lielākā nacionālā izdevniecība Latvijā, kas kopumā izdod 20 žurnālus – “Santa”, “Ieva”, “Privātā Dzīve”, “Klubs”, “Mans Mazais”, “Ievas Veselība”, “Astes”, “Ievas Stāsti” un citus.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, SIA “Žurnāls Santa” apgrozījums 2008.gadā sasniedzis 8,51 miljonu latu, peļņa – 1,08 miljonus latu. 2007.gadā uzņēmuma apgrozījums bijis 8,13 miljoni latu, peļņa – 1,53 miljoni latu. 2007.gadā SIA “Žurnāls Santa” bijuši nodarbināti 157 darbinieki.

55% uzņēmuma kapitāldaļu pieder Santai Ančai, 45% – Ivaram Zariņam.

SIA “Žurnāls Santa” pieder 100% kapitāldaļu uzņēmumā SIA “Reklāmas aģentūra Santa”. Šī uzņēmuma apgrozījums 2008.gadā bija 1,16 miljoni latu, un uzņēmums strādājis ar 68,8 tūkstošu latu zaudējumiem.

SIA “Žurnāls Santa” pieder 75% kapitāldaļu uzņēmumā SIA “TV Santa”. 24% SIA “TV Santa” kapitāldaļu pieder Sandijai Miezītei.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri