Ceturtdiena, 21. augusts
Janīna, Linda
weather-icon
+17° C, vējš 2.29 m/s, DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Gerhards: septembrī no Ventspils uz Baltkrieviju varētu nosūtīt pirmo kuģa kravu ar Venecuēlas naftu

Septembrī Ventspils ostā varētu pārkraut pirmo kuģi ar Venecuēlas naftu, kas tiktu sūtīta uz Baltkrieviju, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” pastāstīja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

Viņš klāstīja, ka holdingkompānijas “Ventspils nafta” uzņēmumi ir gatavi Venecuēlas naftas pārkraušanai. “”Ventspils naftas” pārkraušanas uzņēmumi ir tam gatavi un pašlaik risina vides jautājumus. Pēc manā rīcībā esošās informācijas, septembrī jau varētu būt pārkrauts pirmais kuģis un nafta nosūtīta uz Baltkrieviju,” teica Gerhards.

Ministrs minēja, ka ieinteresēta Venecuēlas naftas pārkraušanā Latvijas ostās būtu arī Latvijas dzelzceļa kompānija “Latvijas dzelzceļš” (LDz). “”Latvijas dzelzceļam” interesanta varētu būt reversā kustība – Venecuēlas naftas vešana no ostām uz Baltkrieviju. Te, protams, mūsu konkurenti ir gan Tallina, gan Klaipēda, gan Ukrainas ostas, bet mēs esam pietiekami konkurētspējīgi,” sacīja ministrs.

Gerhards informēja, ka, atrisinot ar infrastruktūru saistītus jautājumus, projektā varētu iesaistīties arī Rīgas osta. “Ja Rīga spēs atrisināt jautājumus ar savu infrastruktūru, tad arī tā varētu piedalīties šajā projektā. Tad ir diskusija arī par to, vai varētu vai nevarētu izmantot naftas vadu, bet tas būs privātas kompānijas – “Ventspils naftas” – lēmums, kā rīkoties,” viņš atzina.

Ministrs arī norādīja, ka, samazinoties Latvijas ostās pārkrauto Baltkrievijas naftas produktu apmēram, samazinās arī “LDz Cargo” pārvadāto kravu daudzums. “”LDz Cargo” ļoti nopietni strādā, un atsevišķās pozīcijās ir arī kravu palielinājums. Tomēr ir pozīcijas, kurās ir samazinājums, un tas nav saistīts ar “LDz Cargo” spēju vai nespēju, bet gan ar konfliktiem starp Krieviju un Baltkrieviju par naftas produktu tranzītu. Savulaik Baltkrievijas naftas produkti daudz tika pārkrauti gan caur Rīgu, gan Ventspili, un šī plūsma ir samazinājusies,” viņš paskaidroja.

Gerhards jau iepriekš apliecinājis, ka kopš pavasara norit sarunas ar Baltkrieviju par Venecuēlas naftas tranzītu un reāla sadarbība varētu sākties rudenī. Viņš uzsvēra, ka pašlaik lielākas izredzes konkrētajā tranzīta projektā ir Ventspils, nevis Rīgas ostai.

Tomēr Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs iepriekš pieļāva, ka holdingkompānijas “Ventspils nafta” līdzīpašnieks starptautiskais naftas un gāzes tirdzniecības koncerns “Vitol” varētu atteikties no Venecuēlas naftas tranzīta caur Ventspili uz Baltkrieviju, lai saglabātu labas attiecības ar Krieviju.

Pašlaik Venecuēlas nafta uz Baltkrieviju tiek transportēta caur Odesas un Tallinas ostu, bet 29.augustā pirmā izmēģinājuma krava pienāks Lietuvas valsts kontrolētajā Klaipēdas naftas terminālī “Klaipedos nafta”. Notiek sarunas, lai caur Klaipēdas termināli piegādātu divus miljonus tonnu Baltkrievijai domātās Venecuēlas jēlnaftas gadā, un Lietuvas nolūks ir panākt ilgtermiņa līgumu.

Latvijā kopumā ir desmit ostas – trīs lielās un septiņas mazās. Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta pērn bija otra lielākā Latvijas osta – uzreiz pēc Rīgas ostas.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri