Šonedēļ Rīgā varētu ierasties Spānijas uzņēmuma “Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles” (CAF) pārstāvji, lai ar AS “Pasažieru vilciens” (PV) vienotos par jaunajiem vilcienu piegādes līguma nosacījumiem, intervijā Latvijas Radio sacīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V).
Viņš gan norādīja, ka sarunu iznākumu ir grūti prognozēt, tomēr Latvijas puse ir ieinteresēta iegādāties, savukārt spāņi – saražot kādus 1520 milimetru sliežu platumam atbilstošus vilcienus, kas pavērtu iespējas nākotnē darboties kādā austrumu tirgū.
“Ja viņi brauc šurp, acīmredzot, grib par kaut ko runāt,” sacīja Štokenbergs.
Jaunajā līguma variantā, ko PV plāno piedāvāt CAF mainīti finanšu garantiju nosacījumi un piegādes nosacījumu prasības. “Vai nu piekrīt, vai arī taisām jaunu iepirkumu,” sacīja Štokenbergs.
Viņš arī skaidroja, ka jau noslēgtajā līgumā daži punkti bijuši izdevīgāki pircējam, daži – pārdevējam, un pastāv iespēja, ka daži potenciālie vilcienu būvnieki konkursā nepiedalījās tādēļ, ka nav zinājuši par iespējām veikt kādas izmaiņas.
Jau ziņots, ka Finanšu ministrija (FM) nosūtījusi Satiksmes ministrijai (SM) atzinuma vēstuli par PV valdes veiktajiem grozījumiem iepirkuma līgumprojektā ar CAF, kurā informē, ka kopumā piedāvātais līgumprojekts ir atbalstāms un iepirkuma principu neievērošanas riski ievērojami mazināti.
Par to biznesa portālu “Nozare.lv” informēja FM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis
Taču vienlaikus FM vērš uzmanību uz atsevišķiem līgumprojekta punktiem, kurus PV valdei vēl būtu nepieciešams precizēt. Nepieciešami precizējumi netraucē PV valdei paralēli uzsākt saskaņošanas sarunas ar CAF par veiktajiem līgumprojekta grozījumiem, norādīja Jarockis.
Grozījumi bija nepieciešami, jo EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot “Pasažieru vilciena” un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, mūsu valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).