VAS “Latvijas Valsts ceļi” uzdots veikt aprēķinu, cik izmaksātu izmaiņas autoceļu uzturēšanas noteikumos.
Pēc pašreiz spēkā esošajiem noteikumiem, valsts A un A1 uzturēšanas klases autoceļu attīrīšanai no sniega un nokaisīšanai ar pretslīdes materiālu jānotiek trīs stundu laikā pēc snigšanas beigām, taču tiek apsvērta iespēja šo laiku samazināt līdz divām stundām.
Viņš gan norādīja, ka pēc aprēķinu veikšanas būs objektīvi jānovērtē, vai valsts izmaiņas noteikumos var atļauties, jo “tas prasīs milzīgu naudu”. Tāpat jābūt skaidram, no kurienes tiks ņemti līdzekļi, jo pie pašreiz esošā līdzekļu apjoma būtu jāsamazina finansējums bedrīšu remontam un autoceļu rekonstrukcijai.
Šogad tiks uzsākta kampaņa, lai uzrunātu sabiedrību par braukšanas kultūru un aicinātu autovadītājus braukt uzmanīgi, sacīja Šlesers, norādot, ka “tas ir vienīgais veids, kā izvairīties no avārijām”.
“Ja ceļš ir slidens, jābrauc lēnāk, un maksimālais atļautais braukšanas ātrums ne vienmēr jāizmanto, jo sevišķi ziemā, kad bieži jābrauc lēnāk nekā atļauts,” sacīja Šlesers. “Autovadītāji bieži neievēro noteikumus, un, kamēr nav sastapušies ar kādu traģisku notikumu, uzskata, ka tie uz viņiem neattiecas.”
Kā ziņots, pagājušajā nedēļā Rīgas rajonā, uz autoceļa Salaspils-Babīte, kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājis bojā viens cilvēks, vēl divi cietuši, savukārt, steidzoties palīgā avārijā cietušajiem, no ceļa noslīdēja un apgāzās ugunsdzēsēju automašīna “Iveco”.
Kā aģentūrai LETA atzina VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU), uz Rīgas apvedceļa ap plkst.7 bija izveidojies apledojums, taču kaisīšana tika sākta plkst.8.12, kas “ir iespējami īsākais laiks, kāds nepieciešams, lai ar kaisīšanas iekārtām aprīkotā ziemas dienesta automašīnā varētu iekraut pretslīdes materiālu un no Mārupes iecirkņa nokļūt uz attiecīga autoceļa posma”.
Pēdējās šī autoceļa apsekošanas laikā, kas veikta no plkst.5.50 līdz plkst.6.20, brauktuve vēl bijusi mitra un gaisa temperatūra – plus 1,6 grādi, iepriekš norādīja LAU.
Ceļu uzturētāji lūdz autovadītājus īpaši uzmanīgi braukt no rītiem, kad uz ceļiem bieži var veidoties tā sauktais melnais ledus. Tā veidošanās uz brauktuves virsmas ir grūti prognozējama, un jāņem vērā, ka no informācijas saņemšanas brīža par apledojuma veidošanos līdz kaisīšanas darbu sākšanai paiet laiks.