Latvijas nacionālās lidsabiedrība “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”), kas gaida palīdzību no valsts pamatkapitāla palielināšanai, savus pilotus pārformējusi darbā uz citu uzņēmumu un uz citu valsti, iespējams, Kirpu, un no šis ārvalstu kompānijas tiek pirkti pilotu pakalpojumi, kas uzņēmumam sanākot lētāk.
“airBaltic” viceprezidents Jānis Vanags Latvijas Televīzijas raidījumam “De facto” atzīst, ka pilotu pakalpojumi šobrīd tiekot pirkti kā ārpakalpojums, tomēr izvairās precizēt, cik lielu ietaupījumu tas devis, jo tā esot komerciāli jūtīga informācija. Vanags atzīst, ka no šis ārvalstu kompānijas tiekot pirkti to pašu piloti pakalpojumi, kurus pirms tam “airBaltic” nodarbināja pats un kas apmācīti pēc “airBaltic” standartiem.
“Parex Asset Managemnt” prezidents Roberts Idelsons raidījumam atzīst, ka viena no populārākajām valstīm, izmantojot šādus pakalpojumus, ir Kipra. Ja Latvijā sociālās apdrošināšanas iemaksas, ko veic darba devējs un darba ņēmējs ir 33,09%, tad Kiprā sociālās apdrošināšanas iemaksas ir 16,3%.
Cik lielu ietaupījumu devusi visu pilotu pārformēšana darbā uz kādu ārvalstu, iespējams Kipras, kompāniju, “airBaltic”, toties Latvijas valsts budžetam šī nauda iet secen.
Satiksmes ministru Kasparu Gerhardu (TB/LNNK) gan tas neuztrauc. Viņš uzskata, ka tas ir labi, ja uzņēmums izmanto Eiropas Savienības sniegtās iespējas šajā jomā.
Daudzi uzņēmumi, izlasījuši šī gada Saeimas pieņemtajos budžeta grozījumos, ka iespējams no 2011.gada sociālais nodoklis Latvijā tiks pacelts vēl par 4%, visticamāk, gribēs sekot “airBaltic” piemēram un arī meklēs ceļu uz kādu zemāku nodokļu valsti. Tiesa, tas nederēs visiem uzņēmumiem, jo to drīkst darīt tikai ar tiem Latvijas darbiniekiem, kuri ārpus mūsu valsts pavada 182 dienas gadā. Valsts nodokļu ieņēmumiem tā nav laba ziņa, uzsver “De facto”.