Izlasīju laikraksta “Staburags” 17. decembra numurā G. Grincēvičas rakstu par sniegu un ledu Kokneses ielās un kā šo situāciju komentē Kokneses apvienības pārvaldes komunālās nodaļas saimniecības pārzinis A. Neija. Šajā kontekstā man ir cits viedoklis.
Dzīvoju 1905. gada ielā. Kamēr iela piederēja “Latvijas Valsts ceļiem” un to apsaimniekoja “Latvijas Autoceļu uzturētājs”, nezināju, ka iela ir B kategorijas ceļš. Iela ziemā tika regulāri tīrīta un bija normāli izbraucama. Protams, asfalta segums nebija labākais.
Pārņemot šo visgarāko tranzīta ielu Kokneses pašvaldības pārziņā, tā apsaimniekošana šoziem ir ārpus jebkādas kritikas.
Kā apgalvo A. Neija, B kategorijas ceļā rises un grambas var būt 50 mm dziļumā, tad jautājums — vai šāda komunālā nodaļa ziemā ir vajadzīga? Ja vainu noveltu uz ekstremāliem laika apstākļiem, tad es vēl saprastu, bet cien. A. Neija vainu noveļ uz autovadītājiem, kuri neizmanto visu brauktuvi un brauc kā tramvaji.
Tad kā ir ar ceļu satiksmes noteikumiem? Sapratu, ka ir aicinājums braukt pa ielas vidu vai arī zigzagu — no vienas ielas puses uz otru. Neesmu arī redzējis, ka pats A. Neija rādītu šādu negatīvu braukšanas piemēru sniegotajā ielā. Pozitīvais ir tas, ka A. Neija saudzē pašvaldības auto un brauc uz savu īpašumu pa valsts ceļu, kuru greiderē un tīra “Latvijas Autoceļu uzturētājs”.
Šovasar 1905. gada ielā uz asfalta tika uzliets piķis un iestrādātas akmens šķembiņas, un jau drīz vien varēja redzēt, ka to sasaiste ar asfalta pamatni ir apšaubāma. Vietām tās vairs nebija. Arī pēc lietus daudzviet bija peļķes, un tieši tas sasalstot var bojāt asfaltu. A. Neija gan stāsta, ka tieši sāls sabojāšot asfaltu. Protams, sāls nav labākais risinājums, bet, greiderējot ielu ar neatbilstošu sniega lāpstu, tiek noplēstas akmens šķembiņas. Uzskatu, ka 1905. gada ielas seguma rekonstrukcija neatbilst ielas noslodzei un ieguldītie līdzekļi iztērēti nelietderīgi.
Ar cieņu
“Staburaga” lasītājs
no Kokneses
(redakcijā vārds un uzvārds zināms)
Reklāma