Staburaga saieta namā sestdien, 22. janvārī, pulksten 15 tiks atklāta Daigas Kalniņas fotogrāfiju izstādes “Brīvības ķīlis” Barikāžu fotopiezīmes.
Šī izstāde būs unikāla, jo pirmo reizi publiski būs apskatāmas lielākā daļa Daigas Kalniņas barikāžu fotopiezīmju, vien dažas fotogrāfijas būs iepriekš pamanītas.“Mana lielākā kaislība ir izšķirošā kadra medības, dzīvā, dokumentālā fotogrāfija, kad fotogrāfs līdzīgi sikspārnim spēj redzīgi, veikli lidot cauri dzīves norisēm, notverot ne vien redzamo, bet arī ar ikdienas acīm neredzamo gaismu un enerģiju,” tā par sevi kā fotogrāfi pirms savas jau 21. personālās fotoizstādes “Brīvības ķīlis” ar 1991. gada barikāžu laika fotoiespaidiem saka izstādes autore.
Atmodas, tajā skaitā barikāžu, laikā viņa sāka strādāt profesionāli kā reportāžas fotogrāfe ar uzstādījumu — radoša dokumentālā fotogrāfija.Daigas fotodarbi izmantoti, veidojot daudzas dokumentālas fotofilmas. Līdztekus publicistikai Daigas Kalniņas fotogrāfijas iekļautas kalendāros, bukletos, grāmatās un citos iespieddarbos.Izstāde “Brīvības ķīlis” Barikāžu fotopiezīmes Staburaga saieta namā būs skatāma līdz 25. februārim no pulkten 10 līdz 17. Izstādes atklāšanas pasākumā piedalīsies Sēļu tradicionālā mūzikas grupa.Piektdien, 21. janvārī, “Staburagā” publicēsim plašāku interviju ar Daigu Kalniņu, kura ir apbrīnas vērta: darbojas vairākās jomās — gan ar fotogrāfiju, gan vārdu, strādājot žurnālistikā un mācot norvēģu valodu, gan ar mūziku, esot folkloras grupu un jauktā kora “Noskaņa” dalībniece.
Pašām saceltajām barikādēm nebija tik stratēģiska nozīme, jo ar mūsdienu militāriem spēkiem tās ātri varētu iznīcināt. Izšķirošā nozīme bija tiem cilvēku tūkstošiem, kuri vairāk kā nedēļu stāvēja zem klajas debess uz barikādēm, apliecinot brīvības gribu, kuriem uzbrukt komunistu asinssuņus izdevās apvaldīt. Uz barikādēm Latvija atguva savu valstisko pašapziņu, kā pietrūka 1940. gadā.
Daiga Kalniņa, fotogrāfe, žurnāliste, skolotāja
Reklāma