Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Interesē japāņu valoda. No modes, vēstures, animācijas filmām līdz valodas apguvei

AIZRAUJ VALODAS. Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 9.b klases skolniece Elizabete Landrāte (otrā no kreisās) 23. japāņu valodas runas konkursā ieguva 2. vietu. Foto no personīgā albuma

Februārī Rīgā aizvadīts 23. japāņu valodas runas konkurss, kurā 2. vietu ieguva Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas 9.b klases skolniece Elizabete Landrāte. Šīs Āzijas valoda jaunietei savulaik iepatikās tā, lai vēlētos to apgūt brīvajā laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Interese par japāņu valodu Elizabetei radās apmēram pirms trīs gadiem, pievēršot uzmanību japāņu modei, bet lielākais pamudinājums bija vēsture.

— Tolaik daudz lasīju un mācījos par dažādām dinastijām, tostarp Japānas impēriju, kas mani ļoti ieinteresēja. Tā arī pamazām nonācu pie domas, ka jāmācās valoda. Interesi par valodu pastiprināja arī japāņu animācijas filmas, ko ir aizraujoši skatīties, — stāsta Elizabete.

Daudzi bērni un jaunieši dažādas valodas apguvuši, skatoties tieši filmiņas. Elizabete atzīst, ka japāniski tas tik vienkārši nav, jo šajā valodā ļoti strikti nodala formālo un sarunvalodu, kas ir animācijas filmās. Mainās gan vārdi, gan to locījums atkarībā no tā, ar ko un kā runā, tāpēc ir svarīga skolotāja klātbūtne.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Valodas apguvi Elizabete sāka pirms pusotra gada valodu un kultūras centrā “Rei”. To dibinājis Mārtiņš Zariņš, kurš japāņu valodu studējis doktorantūrā Japānā un tagad ir doktors Kyushu universitātē. Par Elizabetes apgūtajām zināšanām neapšaubāmi liecina viņas panākumi konkursā, un pati viņa teic, ka japāņu valodā noteikti pārsniegusi iesācēja līmeni. Arī Mārtiņš atzinis, ka jauniete ir viena no labākajām viņa skolniecēm ar teicamām sekmēm.

— Man ir augstākais līmenis mūsu grupā, un valodu zinu jau diezgan labi. Tā ir pietiekama, lai varētu uzturēt gan formālo, gan vienkāršo sarunu, rakstīt tajās. Vēl gan “pieklibo” kompleksais alfabēts kandži, kas ir trešais grūtākais japāņu valodā, — stāsta Elizabete.

Vai ir doma, kur viņa varētu pielietot japāņu valodu? Elizabete atzīst, ka pirms laika bijusi iecere reiz dzīvot Japānā. Šobrīd gan domas nedaudz mainījušās, studijas un dzīvi saistot ar Eiropu, bet japāņu valoda būtu laba priekšrocība tālāko mācību vai darba iespējām. Elizabete ir pārliecināta, ka vairāku valodu zināšanas, papildu mācības, dalība konkursos un olimpiādēs ir ieguvums, ko novērtē arī citi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Paralēli japāņu valodai viņa ļoti labi prot angļu valodu, mācās arī krievu valodu, kā arī pašmācībā apgūst vācu valodu. Aizvadītā gada augustā Elizabete īstenoja jauniešu iniciatīvu projektu Skrīveros, sarīkojot vācu valodai veltītu pasākumu, kurā interesenti varēja gūt ieskatu vācu valodā un kaut ko tajā iemācīties.

Izrādās, ka valodu zināšanas aizrauj, jo japāņu valodas apguvi sācis arī Elizabetes klasesbiedrs tajā pat valodu centrā.

Elizabete šogad beigs pamatskolu. Kādi ir viņas nākotnes plāni? Šobrīd skrīveriete lūkojas konkrētas ģimnāzijas virzienā. Ja tas īstenosies, nākotnē viņa vēlas studēt fiziku, kas šobrīd interesē visvairāk, tāpat kā matemātika.

Runā Elizabete Landrāte

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.