Deviņos valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) Valsts ieņēmumu dienesta (VID) speciālistu līdz šim sniegtos pakalpojumus turpmāk nodrošinās pašvaldību darbinieki.
Visus biežāk pieprasītos VID pakalpojumus iedzīvotāji var saņemt visos 140 VPVKAC. Deviņos no tiem – Aizkraukles, Tukuma, Smiltenes, Valkas, Gulbenes, Bauskas, Ludzas, Alūksnes, Līvānu – papildu pašvaldību speciālistiem divas dienas nedēļā bija iespējams tikties arī ar konsultantu, kas bija VID darbinieks, taču pārējos klientu apkalpošanas centros VID pakalpojumus kvalitatīvi nodrošina pašvaldību speciālisti, skaidro VID pārstāvji.
VID darbinieki pārtrauks klātienes darbu VPVKAC, ņemot vērā katra noslēgtā līguma laušanas nosacījumus.
VID pārstāvji norāda, ka, paplašinoties VPVKAC tīklam, valsts pakalpojumi kļūst pieejami plašam iedzīvotāju lokam, un šo pakalpojumu pieteikšanai nav nepieciešama VID darbinieku iesaiste VPVKAC darbībā. Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesāktais “attālinātā ierēdņa” projekts, kas tiešsaistē videozvana režīmā iedzīvotājiem ļauj sazināties ar valsts iestādes darbinieku, tostarp ar VID, būtiski palielinās valsts pakalpojumu pieejamību, ar laiku nodrošinot aizvien jaunu valsts pakalpojumu saņemšanu ar VPVKAC darbinieku starpniecību.
VID pārstāvji informē, ka kopš šī gada marta pašvaldību speciālisti darbā ar VID jautājumiem izmanto inovāciju – e-pilnvarotā pakalpojumu, kas ļauj klienta vārdā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) pieteikt tādus pakalpojumus kā gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un izmaiņu veikšana algas nodokļa grāmatiņas datos.
Lai konsultāciju pakalpojumu turpmāk organizētu efektīvāk un nedublētu pašvaldību speciālistu darbu, VID plāno pakāpeniski pārtraukt līdzdalību šajos deviņos klientu apkalpošanas centros. Tādējādi turpmāk visus pieprasītākos VID pakalpojumus – izmaiņas algas nodokļa grāmatiņā, atbalstu darbā ar EDS, palīdzību iesniegt gada ienākumu deklarāciju, konsultācijas par kapitāla pieauguma nodokli – iedzīvotājiem visos 140 VPVKAC sniegs pašvaldību speciālisti.
Turpinot VID darbības optimizāciju, budžeta resursu taupības nolūkā VID tiek pārskatīti dažādi administratīvie izdevumi finanšu un darba resursu efektīvai un lietderīgai izmantošanai. VID pārstāvji uzsver, ka resursi nav tikai nodarbinātie, bet arī telpas, korporatīvie datu pārraides tīkli, komunālie maksājumi un transporta izdevumi VID darbinieku nogādāšanai uz VPVKAC.
Pārtraucot VID darbinieku dalību VPVKAC samazināsies arī maksājumi par nomātajām telpām un VID kā nozīmīga valsts pārvaldes sastāvdaļa īstenos reformas, ieviešot tās izmaiņas, kas vērstas uz būtisku valsts resursu – gan finanšu un materiālo, gan personāla resursu – izmantošanas lietderību un darbības efektivitātes palielināšanu.
VID darbinieki, kas līdz šim deviņos VPVKAC strādāja paralēli pašvaldību speciālistiem, turpmāk strādās VID Konsultatīvajā tālrunī, kas ir pats pieprasītākais iedzīvotāju saziņas veids ar VID – 80% VID sniegto konsultāciju notiek tieši telefoniski un gada laikā VID Konsultatīvais tālrunis saņem aptuveni 550 000 zvanu. Resursus, kas izbrīvosies, pārtraucot VID darbinieku darbu deviņos VPVKAC, VID novirzīs VID Konsultatīvā tālruņa kapacitātes palielināšanai, padarot iedzīvotājiem pieejamākas telefoniskās konsultācijas.
VID pārstāvji uzsver, ka samazinot klātienes apkalpošanas vietu skaitu, VID veicina vienas pieturas aģentūras principa ieviešanu valsts pārvaldes pakalpojumu klātienes sniegšanas darba organizācijā.
LETA
Reklāma