Pēc raksta “Kokzāģētāji paliek bez darba” laikrakstā “Staburags” vēlamies nedaudz papildināt un precizēt situāciju ar degvielas motorzāģiem.
Pēc raksta “Kokzāģētāji paliek bez darba” laikrakstā “Staburags” (11. aprīlī) vēlamies nedaudz papildināt un precizēt situāciju ar degvielas motorzāģiem.
“Lindeks” nodarbojas ar meža un dārza tehnikas tirdzniecību un remontu jau 10 gadu. Pašlaik akciju sabiedrībai “Lindeks” pieder 16 specializētu veikalu — servisu visā Latvijā.
Jautājums par degvielas kvalitāti jau ilgāku laiku ik pa brīdim kļūst aktuāls dažādos Latvijas novados. Ir bijuši gadījumi, kad nekvalitatīvs benzīns izšķīdina motorzāģa degvielas tvertni, kura izgatavota no speciālas, normālā benzīnā nešķīstošas plastmasas. Ir arī tādi gadījumi, kad zāģu gumijas detaļas kļūst ļoti cietas vai izšķīst, tāpat novērots, ka reizēm nekvalitatīvs benzīns izšķīdina eļļu, kura pievienota degvielai, kā to paredz divtaktu motoru ekspluatācija.
Šie un daudzi citi defekti ir cēlonis motorzāģu remontam gan garantijas laikā, gan pēc tā. Par šīs problēmas nopietnību liecina arī tas, ka degvielas kvalitāte bija viena no tēmām visas Latvijas “Husqvarna” dīleru seminārā 2001. gada 18. un 19. oktobrī.
Pašlaik šis jautājums aktuāls Jaunjelgavā, kur ir viens no a/s “Lindeks” veikaliem. Šīs problēmas rezultātā sākusies diskusija, vai vainīgs tehnikas tirgotājs (ražotājs) vai defekts radies nekvalitatīvas degvielas dēļ.
Mūsuprāt, šī problēma izzudīs tad, kad degvielas kvalitātei Latvijā būs Eiropas standartiem atbilstošas prasības.