Aizkrauklietis Aleksandrs Konošonoks, kurš tagad dzīvo Rīgā, it labi iejuties jomā, kurā ierasts redzēt sievietes.
Aizkrauklietis Aleksandrs Konošonoks, kurš tagad dzīvo Rīgā, it labi iejuties jomā, kurā ierasts redzēt sievietes. Viņš ir firmas “Oriflame” parfimērijas izplatītājs un pārliecinājies, ka šajā darbā vīriešiem veicas daudz labāk nekā sievietēm.
Aleksandru biznesā iesaistījusi sieva Edīte, kura darbojusies šajā jomā. “Vīrs saskatīja labu izdevību nopelnīt, vīriešiem jau parasti gribas vairāk naudas,” stāsta Edīte. “Katram kosmētikas izplatītājam ir iespēja veidot savu grupu. Jo vairāk cilvēku tajā iesaisti, jo vairāk vari nopelnīt.”
Tā pirms četriem gadiem sācies gluži vai ģimenes bizness. Aleksandram kosmētikas katalogs allaž bijis mašīnā. Rīkotas prezentācijas Aizkrauklē, arī draugi labprāt uzklausījuši viņa ieteikumus. Nu Edītes un Aleksandra grupā darbojas jau ap 300 izplatītāju, un tās veidotāji ieguvuši grupas direktoru amatus.
“Šobrīd esam arī izplatītāji,” skaidro Edīte. “Nevaram mācīt citus, ja paši to nedarām.” Aleksandrs patlaban strādā arī par pārdošanas daļas menedžeri Rīgā, “Berģu namā”.
“Sievietes vairāk uzticas vīrieša ieteikumiem,” atzīst Edīte. “Vīrietis spēj kritiskāk novērtēt, un sievietēm tas ir svarīgi. Tāpat kā daudzas izvēlas frizieri vīrieti.”
“Kaut gan sākumā parfimērijas izplatīšanu uztvēru kā palīdzību sievai, esmu daudz apguvis un iemācījies arī par sievietēm domāto produktu klāstu,” atzīst Aleksandrs. “Šis darbs ir īsti piemērots sievietēm, bet jāatzīst, ka vīriešiem tirgošana sokas labāk. Ja sievietei jāpārliecina sieviete, sadarbība atkarīga no savstarpējām simpātijām. Ar vīrieti savādāk, jo viņu sieviete neuztver kā konkurentu.”
Aleksandrs atzīst, ka darbā bijuši arī dažādi starpgadījumi, prezentācijās gadījies samulst. “Pat tagad reizēm apjūku un grūti atbildēt uz dažiem jautājumiem,” atzīst viņš. “Sākumā gan biju daudz kautrīgāks.”