Aizkraukles novads, Seces, Staburaga, Sunākstes un Daudzeses pagasts iesaistījušies Sorosa fonda atbalstītajā un finansētajā projektā par pašvaldības izglītības politiku.
Aizkraukles novads, Seces, Staburaga, Sunākstes un Daudzeses pagasts iesaistījušies Sorosa fonda atbalstītajā un finansētajā projektā par pašvaldības izglītības politiku. Pirmais posms — izglītības kvalitātes izpēte — sāksies 4. novembrī.
Latvijā šādu projektu realizē pirmo reizi. Valstī izveidotas četras pašvaldību apvienības, kuras centīsies izpētīt, kāda ir situācija izglītībā viņu teritorijā esošajās mācību iestādēs, un plānos šo iestāžu tālāku attīstību.
Aizkraukles rajonā izveidota pašvaldību apvienība “Aizkraukle”, kurā iesaistījies Aizkraukles novads, Seces, Staburaga, Sunākstes un Daudzeses pagasts. Pavisam 14 mācību iestāžu — ne tikai vispārizglītojošās skolas, bet arī bērnudārzi un interešu centri.
Pētījumā iesaistīti skolēni, skolotāji, vecāki un citi pašvaldības iedzīvotāji. Tā uzdevums ir izzināt, kā skolā jūtas skolēni un skolotāji, vai ir piemēroti apstākļi mācību procesam, kā uz skolas darbu raugās vecāki un citi šo pašvaldību iedzīvotāji, kādu mācību iestādi viņi un arī pašvaldība saskata nākotnē.
Pētījums sāksies 4. novembrī. Katrā mācību iestādē anketētāji divas, trīs dienas aptaujās skolēnus un skolotājus, intervēs mācību iestādes vadītāju, anketas saņems arī vecāki un citi pašvaldību iedzīvotāji. Visas aptaujas anketas, izņemot interviju ar vadītāju, ir anonīmas. Arī personas, kuras būs pieminētas anketās, ziņojumā neminēs.
Projekta mērķis nav atklāt trūkumus mācību iestādēs, konstatēt, kura no tām ir labāka vai sliktāka, kuri pedagogi strādā sliktāk, tāpēc būtu atbrīvojami.
Pētījuma rezultātā par katru mācību iestādi veidos ziņojumu, kurā būs informācija par tās priekšrocībām, trūkumiem un izglītības situāciju pašvaldībā.
Pašvaldībās organizēs arī vietējās izglītības konferences, kurās piedalīsies dažādu sabiedrības grupu pārstāvji. Šos materiālus varēs izlasīt ikviens iedzīvotājs. Pēc tam tos iesniegs pagasta padomē vai novada domē un deputātiem būs jāpieņem lēmums, kāda būs pašvaldības izglītības politika turpmākajos gados.
Lēmumā jāparedz, kā piemērot izglītības iestāžu profilu reģionālajam darba tirgum, skolas mācību programmu skolēnu un vecāku izglītības vajadzībām, kas jādara, lai bērni skolā justos labi, ar prieku nāktu uz skolu, lai vecāki būtu pārliecināti, ka viņu bērni ir aprūpēti un drošībā, kā tuvināt izglītības iestādes un vietējo sabiedrību.