Uzlabojot satiksmes drošību uz Rīgas—Daugavpils šosejas (A6), kas ir valsts galvenais autoceļš, šosejas 32,07. kilometrā starp Ikšķili un Ogri, kur satiksme notiek pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, krustojumā uz Elkšņiem plānots likvidēt kreisos pagriezienus, kas tiek klasificēti kā manevri ar visaugstāko drošības risku.
Apgriezties braukšanai pretējā virzienā jau tagad var un arī turpmāk būs iespējams daudz drošākos apstākļos Ogrē pie luksofora un Ikšķiles divlīmeņu mezglā. Šāds manevrs prasa papildus vien vidēji piecas minūtes laika. Patlaban tiek gatavota dokumentācija iepirkumam par krustojuma kompleksās pārbūves projektēšanu.
Pēc “Latvijas Valsts ceļu” pasūtījuma Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālisti veikuši ceļu drošības auditu šajā posmā. Tās secinājumos ir rekomendācija novērst kreisos pagriezienus krustojumā, jo to veicēji ir pakļauti augstam satiksmes drošības riskam. Turklāt, apstājoties pirms kreisā pagrieziena veikšanas, transporta līdzeklis daļēji aizņem kreiso malējo braukšanas joslu, izraisot citu transportlīdzekļu bremzēšanu un pārkārtošanos uz labo braukšanas joslu.
Uz Daugavpils šosejas vēl palikušie krustojumi ar kreisajiem pagriezieniem — uz Elkšņiem un Saulkalnē — ir ar visaugstāko drošības risku (ņemot vērā satiksmes dinamiku un konflikta punktu skaitu).
Esošais Elkšņu krustojuma risinājums neatbilst drošības prasībām, radot potenciāli bīstamu situāciju. Satiksmes intensitāte šajā posmā ir sasniegusi gandrīz 18 000 automašīnu diennaktī. ◆