Odzienas pamatskolā darbojas mākslas terapijas pulciņš. Bērni tajā iemācās izzināt sevi zīmējot, veidojot, dziedot, klausoties mūziku.
Odzienas pamatskolā darbojas mākslas terapijas pulciņš. Bērni tajā iemācās izzināt sevi zīmējot, veidojot, dziedot, klausoties mūziku. Viņi atzīst, ka pēc nodarbībām šajā pulciņā jūtas daudz labāk nekā pēc parastajām mācību stundām.
–– Mākslas terapijas pulciņš darbojas jau trešo gadu, –– saka tā vadītāja, Odzienas pamatskolas skolotāja Elita Freimane. –– Sākumā to vadīja arī skolotājas Ruta Dišereite un Ina Lazdiņa, taču viņas mūsu skolā vairs nestrādā un šogad pulciņu vadu viena. Nodarbības notiek trešdienās un ilgst divas mācību stundas.
Pulciņu regulāri apmeklē 15 skolēnu, taču nevienam nav liegts darboties līdzi. Bērni uz šo pulciņu nāk, ja jūtas bēdīgi, nomākti, ir slikts garastāvoklis.
–– No bērniem neprasa augstus sasniegumus, nepārmet, ja kaut kas neizdodas, –– saka skolotāja Elita Freimane. –– Arī uzdevumi bieži vien ir visai neparasti –– jāzīmē prieks, jāmēģina plastilīnā atveidot savu sapņu tēlu, jāizdomā aforismi. Reizēm vienu zīmējumu bez otām, izmantojot tikai pirkstus, zīmē pieci bērni, pie tam zīmēšanas laikā viņi nedrīkst savā starpā sarunāties, viens otram kaut ko aizrādīt.
Kad darbs pabeigts, apspriežam, kas izdevies. Pastāstīt par savu darbu ir obligāts nosacījums. Tādā veidā bērni iemācās atraisīties, izteikt savas domas, pārdzīvojumus ne tikai mākslā, bet arī vārdos.
Bērni labprāt klausās instrumentālo mūziku, kura papildināta ar dabas skaņām –– okeāna šalkoņu, lietus lāšu čaboņu, putnu dziesmām. Tā lieliski palīdz atpūsties, nomierināties, sakopot domas. Tieši mūzikas klausīšanās bērnus saviļņo visvairāk.
Bērni, kuri apmeklē mākslas terapijas pulciņu palīdz arī skolas noformēšanā.