Sabiedrībā ik brīdi uzvirmo diskusijas par vardarbību televīzijā. Psihologi, bērnu tiesību aizstāvji un cilvēktiesību speciālisti spriež, vai filmas, kurās redzamas vardarbības ainas, aizliegt rādīt vispār vai demonstrēt tikai vēlu vakarā.
Sabiedrībā ik brīdi uzvirmo diskusijas par vardarbību televīzijā. Psihologi, bērnu tiesību aizstāvji un cilvēktiesību speciālisti spriež, vai filmas, kurās redzamas vardarbības ainas, aizliegt rādīt vispār vai demonstrēt tikai vēlu vakarā. Un viss tikai bailēs no tā, ka bērniem un jauniešiem, skatoties šīs filmas, varētu rasties nepareizs priekšstats par dzīves vērtībām.
Bet, ko lai domājam par realitātes šoviem, kurus šobrīd rāda vairākās televīzijas programmās? Ieslēdzu vienu — tur kāda “Bāra” dalībniece novesta tik tālu, ka izbalsošanas laikā noģībst, kāds cits metas kauties ar rokeriem, “Talantu fabrika” pārspēj jebkuru šausmu filmu.
Manuprāt, šie latviski interpretētie citzemju produkti ir galīgi neizdevušies. Tajos netiek ievēroti nekādi ētikas un morāles principi. Ar cilvēkiem manipulē, kā ienāk prātā režisoram. Tas uzskatāmi parāda, ka visu šajā dzīvē nosaka nauda un vara. Vai ir normāli, ka jaunieši publiski televīzijas kameru priekšā brīvi lieto alkoholu, ālējas, plēš pudeles, lauž mēbeles, dauza stiklus?
Tā nav nekāda impulsīva rīcība, līdz pēdējam sīkumam viss izplānots un iestudēts. Un uzvarēs tas, kuram jāuzvar, bet tos, kuri traucē, vienkārši pastumj malā. Tāpat kā lielajā politikā. Vienam kaut ko pasola, citam piedraud, safabricē balsošanas rezultātus, zvanītāju naivuma dēļ ļaujot nopelnīt pašiem un kādai firmai.
Taisām šovu, izmantojot jauniešus, kuri cer, ka ikviens no viņiem ir talantīgs. Kāda gan te “Talantu fabrika”, ja vokālais pedagogs ar jauniešiem strādā tikai desmit minūšu dienā?
Par šādiem raidījumiem neviens nediskutē. Taču tieši tādi televīzijas “produkti” veido jauniešu gaumi, nepareizus priekšstatus par kultūru, vērtībām un cilvēku savstarpējām attiecībām. Ja jau to atļauts darīt televīzijā, kāpēc vēl runāt par uzvedību diskotēkās, uz ielas un mājās