Lielais sals nopietnas problēmas radījis Aizkraukles autotransporta uzņēmumam.
Lielais sals nopietnas problēmas radījis Aizkraukles autotransporta uzņēmumam. Autobusi aizsalst, kavējas reisi, pasažieri pieturās salst.
Atceļ reisus
Aizkraukles autobusu stacijas priekšniece Valentīna Cirmeniece stāsta, ka sala dēļ pirmdienas rītā reisā neizbrauca autobuss maršrutā Kurmene—Rīga. Arī no Aizkraukles uz Iršiem autobusa nebija. Tāpat atcelts autobuss uz Jelgavu.
— Strādājam ļoti saspringtā darba režīmā, tomēr visus reisus nespējam nodrošināt, — stāsta Valentīna Cirmeniece. — Autobusi salst, uz priekšu netiek. Arī tie, kuri brauc, pārvietojas ar grūtībām un kavējas. Piemēram, autobuss uz Gulbeni izbrauca krietni vēlāk, nekā paredzēts sarakstā, tāpat arī citi autobusi.
Jābrauc ar taksometru
Pat pilsētas autobusi uz Sēreni, dzelzceļa staciju un Aizkraukles pagastu kursē neregulāri. Par izmaiņām pasažierus regulāri pa skaļruni informē Aizkraukles autobusu stacijā. Diemžēl tiem, kuri gaida pieturās ceļmalā, neviens paziņot nevar.
— Par laimi, pasažieri ir saprotoši. Notiekošo viņi uztver mierīgi un meklē alternatīvus pārvietošanās līdzekļus. Daudz darba šajās dienās noteikti ir taksometru vadītājiem, — stāsta Valentīna Cirmeniece.
Degviela salam neder
Aktīvi šajās dienās strādā arī Aizkraukles autotransporta uzņēmuma garāžās. Galvenā nodarbe — sasalušo autobusu “atdzīvināšana”.
— Aizsalst visi autobusi — kā jauni, tā veci, — stāsta uzņēmuma galvenais inženieris Anatolijs Zīlmanis. — Aizsalst degvielas piegādes sistēma, jo dīzeļdegviela salam nav piemērota. Tā gan ir sertificēta ziemas degviela, tomēr mīnus 32 grādos sasalst.
Paliek krustojumā
Sasalst ne tikai autobusi, kuri nakti nostāvējuši garāžā, bet arī tie, kuri iedarbināti un devušies ceļā. Aizsalst braucot.
— Ceļā no Kurmenes autobuss aizsala vairākkārt, bet Rīgas maršruta autobuss šorīt (pirmdien — aut.) apstājās krustojumā Rīgā, — stāsta Anatolijs Zīlmanis. — Kavēja visu satiksmi, bet neko darīt — vainīgs sals, pret to esam bezspēcīgi.
Speciālās piedevas nelīdz
Aizkrauklieši prognozē, ka, salam turpinoties, var palikt pavisam bez autobusiem, jo cīnīties pret aukstumu ir neiespējami.
— Izmēģinājām dažādas degvielas piedevas, kurām vajadzētu novērst tās sasalšanu, — stāsta galvenais inženieris. — Nelīdz. Piedevas galvenokārt paredzētas lietošanai nelielā salā, bet ne mīnus trīsdesmit grādos. Cerams, sals mitēsies, bet tikmēr sildīsim autobusus, cik vien varēsim.