Reģionālā autoceļa Sērene—Kalnieši pārbūves darbi norit trijos posmos — tiek pārbūvēts dzelzceļa pārvads Daudzevā un sākti arī asfalta atjaunošanas darbi divos posmos līdz Zalvei.
Posmā no Sērenes līdz Zalvei atjauno segumu divos posmos 29 kilometru kopgarumā, bet pie Daudzevas notiek ceļa pārvada pārbūve, “Staburagu” informē uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvji.
Patlaban seguma atjaunošanas posmā ieviests ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h, bet pārvada būvdarbu zonā — 10 un 30 km/h, atkarībā no veicamajiem darbiem satiksmi regulēs ar ceļazīmēm vai ar luksoforu. Autovadītājiem jārēķinās ar papildu laiku būvdarbu posma šķērsošanai.
13,4 km garajā posmā no Grāvenderiem līdz Zalvei (15,20.—28,96. km) noteikts arī platuma ierobežojums 2,75 m. Tur labos ceļa profilu un ieklās asfaltbetona dilumkārtu, kā arī atjaunos četras sabiedriskā transporta pieturvietu platformas.
Darbus plānots pabeigt līdz oktobra beigām, tos veic SIA “Saldus ceļinieks” par līgumcenu 1 754 629 eiro (ar PVN), finansējums tam ir no papildu piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Būvdarbi sākti arī posmā no Sērenes līdz Grāvenderiem (0,00.—15,20. km). Tur plānots veikt esošā asfalta seguma frēzēšanu, ieklāt asfalta izlīdzinošo kārtu un dilumkārtu. Posmā pārbūvēs 14 pieturvietu platformas, kurās novietos jaunus soliņus, bet vietās, kur tas ir nepieciešams, gar ceļu uzstādīs aizsargbarjeras.
Darbus plānots pabeigt šogad, tos veic SIA “VIA” par līgumcenu 2 175 086 eiro (ar PVN), ko finansē no valsts budžetā papildu piešķirtajiem 55 miljoniem eiro saistībā ar administratīvi teritoriālo reformu.
Jau kopš pavasara autoceļa Sērene—Kalnieši 7,56. kilometrā pie Daudzevas notiek dzelzceļa pārvada pārbūve, tur izbūvēs jaunu dzelzsbetona laiduma plātni un hidroizolāciju, ieklās jaunu asfaltbetona segumu un pārvada pieejās nomainīs drošības barjeras.Būvdarbus veic SIA “LL KU Viadukts”. Darbu līgumcena ir 628 166 eiro (ar PVN), un tos finansē no valsts budžeta līdzekļiem. Pārvada pārbūvi plānots pabeigt līdz šī gada būvdarbu sezonas beigām.
Posmos, kuros plānots atjaunot asfalta segumu, būvdarbi reāli sākušies tikai pagājušajā nedēļā, bet jau vairākas nedēļas pirms tam visa ceļa garumā bija izvietotas zīmes ar braukšanas ātruma ierobežojumu līdz 70 km/h. Autovadītāji “Staburagam” pauda neapmierinātību — kāpēc uzstādītās zīmes nav aizklātas, ja darbi vēl nemaz nav sākušies? Kāpēc tik garā ceļa posmā zīmes darbību nevar aktualizēt tikai tajā brīdī, kad uz ceļa patiešām sāk strādāt. “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji skaidro, ka ātrums tiek ierobežots jau būvdarbu sagatavošanās posmā, un vienā dienā varbūt kādā posmā vēl nekas nenotiek, bet jau nākamajā dienā sākas intensīvs darbs. Tāpēc zīmju darbība spēkā ir visu noteikto būbdarbu laiku.
Tāpat braucēji, kuri regulāri mēro ceļu no Aizkraukles līdz Neretai un tālāk, jautā, kāpēc šajā remontdarbu plānā nav iekļauts posms no Zalves līdz Neretas aplim, kas ir vissliktākais šajā ceļā. “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji skaidro, ka autoceļa Sērene—Kalnieši posmam no Zalves līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Vecumnieki—Nereta—Subate šogad plānots sākt pārbūves projektēšanu. Remontdarbi varētu sākties 2023. gadā, ja tiem tiks piešķirts finansējums.