“Par savu neuzmanību jāmaksā,” secina seciete Staņislava Bernharde. Gada nogalē viņa nopirkusi mazdēlam jaku, kura izrādījusies jau valkāta, bet tirgotājs preci atpakaļ neņēmis.
“Par savu neuzmanību jāmaksā,” secina seciete Staņislava Bernharde. Gada nogalē viņa nopirkusi mazdēlam jaku, kura izrādījusies jau valkāta, bet tirgotājs preci atpakaļ neņēmis.
“Pirms svētkiem nolēmu uzdāvināt mazdēlam ziemas jaku,” stāsta Staņislava Bernharde. “Piemērotu noskatīju Aizkraukles tirgotavā. Preci lāga neapskatījām — bija vajadzīgais izmērs, samaksājām prasītos 17 latus un devāmies mājup.” Priekā par pirkumu kundze nav palūgusi pārdevējam čeku, viņš to pircējas klātbūtnē neesot izdrukājis.
Kad mājās mazdēls jaku uzlaikojis, istabas spilgtajā apaismojumā tā izskatījusies pabalējusi, gluži kā valkāta. Arī kabatas jakai bija cauras un nevarēja aiztaisīt spiedpogas. “Svētki bija sabojāti, jo pusi pensijas biju iztērējusi par lietotu apģērba gabalu,” bilst apmānītā pircēja. Mājinieki centušies mierināt — gan pārdevējs būs godīgs un naudu atdos.
Cerības ātri izplēnējušas, kad Bernhardes kundze pēc svētku brīvdienām atkal iegriezusies tirgotavā. Pārdevējs gan atcerējies, ka viņš šo jaku pārdevis, bet skaidri un gaiši, kaut arī krieviski, pateicis: “To jaku tu pati sasmērēji!”.
Vīrietis aizsvilies un veltījis kundzei nievājošas piezīmes, piebilstot, ka jaku paši esot savalkājuši un nu nesot atpakaļ. Pārdevējs parādījis, ka mugurpusē esot vēl kāds pleķis, kuru pircēja nemaz nebija ievērojusi. “Tātad zināja, ko pārdod,” secina sieviete. Noslēgumā viņš vēl ieteicis, lai jaku izmazgājot. “Jauna jaka, kāpēc man tā būtu jāmazgā?” neizpratnē bijusi pircēja. “Ne jau bieži varu atļauties mazbērniem kaut ko nopirkt, tāpēc nederīgais pirkums tik ļoti sarūgtināja. Pusi pensijas samaksāju par vecu jaku…”.
Staņislava Bernharde piebilst, ka par savu lētticību un uzticēšanos cilvēkiem jāmaksā: “Jāprasa pirkuma čeks, bet nebiju domājusi, ka šoreiz tam būs tik svarīga nozīme.”
Patērētāju tiesību aizsardzības centra vecākā inspektore Simona Stelpe apstiprināja, ka pircēja savas tiesības zaudējusi: “Bez pirkuma čeka darījums nav pierādāms. Iegādājoties preci, pircēja pienākums ir pieprasīt čeku. Vietās, kur pārdevēji neizsniedz darījumu apliecinošu dokumentu, nevajadzētu iepirkties un ziņot par tām Valsts ieņēmumu dienestam pa uzticības tālruni 7323438. Dienesta darbinieki veic pārbaudes un negodīgos pārdevējus soda.”