– Laiku pa laikam labprāt apmeklēju teātru izrādes, bet manis nepelnīti piemirsts pēdējos gados bijis M. Čehova Rīgas Krievu teātris. Šoruden laimējās. Noskatījos režisora Igora Koņajeva un dramaturga Alekseja Ščerbaka muzikālo fantāziju divos cēlienos “Tango ar Stroku” par 20. — 30. gadu Vecrīgas tango karali.
Ja man vajadzētu pateikt, ka izrāde bija laba, tas nozīmētu nepateikt neko. Aplaudējot izrādes beigās, pārņēma sajūta, ka es nespēju izteikt aktieriem tādu pateicību, kādu viņi bija pelnījuši.
Par “Tango karali” dēvētais komponists un vairāk nekā 300 skaņdarbu autors Oskars Stroks (1892. — 1975.) dzimis Daugavpilī. Apdāvinātais mūziķis izglītību ieguva Sanktpēterburgas konservatorijā. No 1922. līdz 1941. gadam komponists ar ģimeni — sievu Luīzi Stroku un diviem bērniem — dzīvoja Rīgā, kur strādāja par mūziķi un pianistu. Paralēli mūziķa darbam Oskars Stroks nodarbojās arī ar uzņēmējdarbību — viņam piederēja mūzikas un grāmatu veikals Brīvības ielā. Komponists bieži ceļoja un uzturējās ārvalstīs. 30. gados viņa skaņdarbi tika ieskaņoti skaņuplatēs un piedzīvoja popularitāti visā pasaulē. Vienā no intervijām galvenās lomas tēlotājs Jakovs Rafalsons teica, ka “ir klasiķi, kurus visi zina, bet neviens nav lasījis, bet šeit ir mūzika, kuru visi pazīst, tikai par autoru neko nav dzirdējuši”.
Jā, izrādes mēdz būt labas, interesantas, savdabīgas, prātā un sirdī paliekošas vai gaistošas. “Tango ar Stroku” Krievu teātrī ir izcila. Vienkārši izcila! ◆
Pozitīvās izjūtas grūti pat izteikt
00:00
30.11.2018
32