Pļaviņiete Milda Upmale—Sauka “Staburagā” vērsās neapmierināta ar pasta darbu. Viņa ar pasta norēķinu sistēmas starpniecību saņem pensiju, taču janvārī naudas dēļ radušās problēmas.
Pļaviņiete Milda Upmale—Sauka “Staburagā” vērsās neapmierināta ar pasta darbu. Viņa ar pasta norēķinu sistēmas (PNS) starpniecību saņem pensiju, taču janvārī naudas dēļ radušās problēmas.
“Manas pensijas izmaksas laiks ir 12. datums. Tādēļ 12. janvārī ap pusdienlaiku devos uz Pļaviņu pasta nodaļu, lai saņemtu savus 57 latus. Taču pastā man paziņoja, ka naudas pensijas izmaksai nav. Kā tā? Nodaļas priekšniece paskaidroja, ka man dienu iepriekš bija jāpiesaka, lai 12. janvārī pastā būtu pietiekami daudz naudas. Tāda esot PNS kārtība. Nesaprotu, kādēļ tāda kārtība, ja 12. datumā vienmēr bijusi pensijas saņemšanas diena,” stāsta Milda Upmale—Sauka.
Pensionāre izpētījusi PNS līgumu un nav atradusi nosacījumu, ka nauda jāpiesaka dienu iepriekš. Turklāt aptaujājusi arī māsas, kuras pensiju ar PNS starpniecību saņem Madonas un Jēkabpils rajonā. Viņām naudu iepriekš pieteikt nevajagot.
“Ja reiz man pastā liek pensiju pieteikt iepriekš, miera labad tā arī darīšu. Taču tik un tā nesaprotu, kādēļ tā jādara? Ja būtu liela summa, vēl varētu saprast, ka pastā nepietiek naudas. PNS domāta cilvēku ērtībai, bet nu iznāk pretējais — rada neērtības,” tā Upmales—Saukas kundze.
“Latvijas pasta” preses sekretārs Edijs Šauers “Staburagam” skaidro, ka PNS neparedz iepriekšēju naudas pieteikšanu.
— Pensionāres izklāstītajai situācijai pastā nevajadzēja būt, jo nauda iepriekš nav jāpiesaka! Taču drošības apsvērumu dēļ pasta nodaļām noteikts skaidras naudas limits, un šajā gadījumā naudas nodaļā bija maz. Tomēr pensiju vajadzēja izmaksāt bez ierunām! — skaidro Edijs Šauers. — Pasta nodaļām noteikts vēlreiz pārskatīt pensiju izmaksas datumus un šajās dienās pieprasīt pietiekami daudz naudas. Šāda situācija vairs neatkārtosies, un pensionāre naudu turpmāk varēs saņemt bez iepriekšējas pieteikšanas.