Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, R-DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Par autoceļa Vecumnieki—Nereta remontu

Paldies par Jūsu vēstuli un pausto satraukumu par Latvijas autoceļu stāvokli.

Paldies par Jūsu vēstuli un pausto satraukumu par Latvijas autoceļu stāvokli. Arī es kā ministrs regulāri esmu paudis viedokli, ka autoceļu sliktais stāvoklis kavē Latvijas tautsaimniecības attīstību. Lai aizkavētu ceļu straujo sabrukumu, Satiksmes ministrija iesniegusi valdībā melnā seguma un tiltu atjaunošanas programmu, šobrīd tās ietvaros prasīts palielināt akcīzes nodokļa ieņēmumus Valsts autoceļu fondam (no 60% līdz 85%).
Finansu trūkums neļauj zemas intensitātes satiksmes ceļu segumu atjaunošanai izvēlēties dārgas un izturīgas segas konstrukcijas, kuru izbūvei turklāt papildus būtu nepieciešama arī visas ceļa klātnes rekonstrukcija, lai pilnībā novērstu ūdens piekļūšanu segas konstrukcijām un tādējādi nodrošinātu seguma nedeformējamību pavasarī un rudenī.
Salīdzinoši lētais un vienkāršais risinājums ceļā Vecumnieki—Nereta novērsa esošā grants seguma galveno trūkumu — segas putēšanu, tātad grants materiāla biezuma zudumus aptuveni 1 cm gadā, kuru dēļ tiktu zaudēts ceļa uzlabošanā jau ieguldītais, un, par spīti bedrīšu veidošanās riskam, palielināja braukšanas vidējo ātrumu un komfortu. Diemžēl projektētā un atbilstoši uzbūvētā segas konstrukcija nav pilnībā bedru droša un ilgmūžīga, īpaši, ja lielkravu pārvadātāji neievēro Ceļu satiksmes noteikumos ceļam noteikto transportlīdzekļu svara ierobežojumu un pavasarī noteikto speciālo svara ierobežojumu, kura neievērošana arī ir galvenais bedru rašanās cēlonis autoceļā Vecumnieki—Nereta.
Turpmāk atbildu uz Jūsu uzdotajiem jautājumiem.
1. Nav nepieciešams veikt papildus pārbaudi par ceļa remontdarbu kvalitātes atbilstību ieguldītajiem līdzekļiem, jo būvdarbus sertificēta būvuzrauga uzraudzībā veica licencēta būvfirma, kas tiesības veikt darbu ieguva atklātā izsolē kā atbilstoši kvalificēta zemākās cenas piedāvātāja. Darba nodošana — pieņemšana veikta saskaņā ar likumdošanas aktiem, izdarot laboratorijas mērījumus un pārbaudes un piedaloties gan valsts būvinspektoram, gan pašvaldības pārstāvim. Līguma realizācijas vispārējo vadību veica Autoceļu direkcijas norīkots projekta vadītājs.
2. Pārbaudi par ieguldīto līdzekļu atbilstību paveiktajam veic objekta ekspluatācijā nodošanas — pieņemšanas komisija. Satiksmes ministrija vai Valsts kontrole pārbaudi izdara tikai īpašos gadījumos.
3. Uzņēmējs ar dokumentiem un naudas iemaksu ir garantējis jebkuru viņa vainas dēļ radušos defektu labošanu bez maksas 2 gadu laikā pēc nodošanas — pieņemšanas akta apstiprināšanas. Lai gan lielkravu pārvadātāju svara ierobežojumu neievērošana un ceļa klātnes hidroloģiskais režīms būtiski samazina uzņēmēja atbildību, tomēr būvuzņēmējs bez ierunām laboja un labos defektus, tikko klimatiskie apstākļi kļūst piemēroti tehnoloģijām, ko lieto šādas segas remontam.
4. Ceļa posmā radušos defektus, cik ātri vien iespējams, par saviem līdzekļiem novērsīs būvuzņēmējs.
Ceru, ka esmu sniedzis izsmeļošu atbildi uz Jūsu jautājumiem.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.