Pēc publikācijas par problēmām ar datorsalonā “AKA” saņemtiem interneta pakalpojumiem redakcijā vērsās šīs firmas darbinieki.
Pēc publikācijas par problēmām ar datorsalonā “AKA” saņemtiem interneta pakalpojumiem redakcijā vērsās šīs firmas darbinieki. Vēlējās izskaidrot, kādēļ problēmas radušās.
Neapmierina pakalpojuma kvalitāte
20. novembrī “Staburagā” rubrikā “Svarīgi sīkumi” rakstījām, ka aizkrauklietis nav apmierināts ar datorsalona “AKA” sniegtajiem interneta pakalpojumiem. Mēnesī par internetu jāmaksā desmit latu, bet pakalpojums ir nekvalitatīvs — internets darbojas lēni, savienojums bieži pazūd. Firmas “AKA” klientu neapmierina arī datorsalona darbinieku attieksme pret apmeklētājiem.
Sūdzības par “AKA” sniegto interneta pakalpojumu kvalitāti saņēmām arī iepriekš. Turklāt “Staburags” pats ne reizi vien pārliecinājies, ka no šīs firmas pirktais interneta pakalpojums tiešām bieži ir nekvalitatīvs – savienojums mēdz “pārtrūkt”. Kādēļ tā notiek?
Problēmas jau saņemot
Skaidro “AKA” vadītājs Ilmārs Britāns, tehniskie darbinieki Sergejs Naumovs un Jānis Bērzkalns.
— Pirmkārt, mēs negribam uzņemties visu atbildību par interneta pakalpojumiem. Mēs paši tos saņemam no lielajām firmām, tālāk izplatot Aizkrauklē, — stāsta Ilmārs Britāns. — Gadās, ka traucējumi rodas, mums šo pakalpojumu saņemot, līdz ar to nespējam kvalitāti nodrošināt arī saviem klientiem. Nemitīgi kaut ko uzlabojam, lai šādus gadījumus novērstu. Nākamgad uzlabojumi būs ievērojami.
Britāna kungs arī teic, ka cilvēkiem ir izvēles iespēja — firma piedāvā dažādus pieslēgumus, kuru abonēšanas maksa ir atkarīga no pieslēguma ātruma. Lētākais — par desmit latiem — ir vislēnākais, un nevar gaidīt, lai datu pārraide internetā notiktu zibenīgi.
Klients pārāk “gudrs”
Savukārt firmas tehniskie darbinieki stāsta, ka bieži problēmas rada paši klienti, kuri sevi uzskata par gudriem datorspeciālistiem.
— Klients sūdzas, ka internets nedarbojas. Dodos pārbaudīt, — stāsta Jānis Bērzkalns. — Un ko redzu? Klients pats izņēmis no datora tīkla karti, ieliekot vietā citu, kura mūsu veidotajā tīklā nedarbojas. Kādēļ tā izdarījis? Nevar paskaidrot. Vai arī sabojājis vadu.
Turklāt pilsētā strādājot nelegālie datorspeciālisti, kuri veicot datoru tehnisko apkopi. Tā notiekot tik “labi”, ka pēc tam nedarbojas ne tikai internets, bet arī dažādas datorprogrammas.
Zog arī internetu
Datorsalona darbinieki min ne vienu vien cēloni interneta pakalpojuma sliktajai kvalitātei. Piemēram, elektrības piegādes traucējumi. Vai arī zādzības. Izrādās, zog arī internetu.
— Interneta pieslēgumu ierīkojam vienā dzīvoklī, bet tā saimnieks vadus tālāk izvelk vēl piecos citos dzīvokļos, — stāsta Ilmārs Britāns. — Protams, šādā situācijā internets darbojas ļoti lēni, jo bija paredzēts tikai vienam, nevis sešiem lietotājiem.
Datorsalona darbinieki stāsta, ka zog ne tikai internetu, bet arī datorprogrammas. “AKA” pārdod vienīgi licencētas programmas, taču nelegālie datorspeciālisti par daudz mazāku samaksu piedāvā cilvēkiem nelikumīgi ierakstītas programmas.
— Bieži gadās tā: cilvēks pie mums nopērk datoru un instalē tajā nelicencēto programmu, — stāsta Sergejs Naumovs. — Kad rodas problēmas, vaino mūs, jo dators pirkts salonā. Taču vainojamas visbiežāk ir programmas.
Rupjos atslēdz
Risinot domstarpības par interneta pakalpojumu kvalitāti, datorfirmas darbiniekiem nereti jāuzklausa rupjības.
— Neapmierinātie klienti neprot mierīgi pastāstīt, kādi ir sarežģījumi. Viņi bļauj, lamājas necenzētiem vārdiem. Vai tiešām cilvēki nemāk problēmas risināt mierīgi? — ir neizpratnē Ilmārs Britāns. — Lai lamāties kāros kaut nedaudz atvēsinātu, rupjākajiem klientiem internetu esam atslēguši.
Interneta pakalpojuma problēmas darba laikā novērš sešās stundās, brīvdienās – divdesmit četrās stundās. Ja tas nenotiek, pārrēķina abonēšanas maksu. Nav jāmaksā arī par dienām, kad internets nedarbojas.