Aizkraukles rajonā autosporta tradīcijas sākās 1975. gadā. Aizkraukles pagastā un Neretā bija motoklubs, gandrīz vai katrā organizācijā bija kāda autosporta mašīna.
Aizkraukles rajonā autosporta tradīcijas sākās 1975. gadā. Aizkraukles pagastā un Neretā bija motoklubs, gandrīz vai katrā organizācijā bija kāda autosporta mašīna. Autosportistus atbalstīt bija goda lieta. Veidoja trases, lai varētu rīkot sacensības. Mototrase bija koknesiešiem, arī motoklubam Aizkraukles pagastā, lai gan treniņi un sacensības lielākoties notika trasē Daugavas krastā pie „Ziediem”.
Labākā Latvijā
Reiz trase „Ziedos” bija viena no labākajām autotrasēm Latvijā. Katru gadu tur notika kāds Latvijas čempionāta posms. Bija Aizkraukles kausa izcīņa, „Lauktehnikas” kausa izcīņa.
Tagad labākajiem sportistiem tehniku remontē vairāki mehāniķi, bet tolaik katrs pats remontēja un uzlaboja savu braucamo. Lielākoties tie bija „GAZ 51″ markas automobiļi.
Par autosporta ziedu laikiem Aizkraukles rajonā uzskata pagājušā gadsimta astoņdesmitos gadus, kad rajonā bija 14 sporta automašīnu. Līdz ar kolhozu sabrukuma sākumu arī autosporta aktivitātes apsīka.
Trasē skatītāju tūkstoši
–– Pirmie entuziasti, kuri savulaik sāka autosporta tradīcijas, bija Aivars Jirgens un Gunārs Lubāns, –– atceras bijušais DOSAAF (padomju gados bija tāda pusmilitarizēta organizācija –– aut.) nodaļas priekšnieks Ārijs Gasparovičs. –– Ar viņu entuziasmu tapa arī autotrase pie „Ziediem”. DOSAAF pagalmā viņi remontēja automašīnas un gatavojās sacensībām. Bija arī panākumi. Uz sacensībām nāca ļoti daudz cilvēku. Dažreiz trases malā bija pat 5000 autosporta fanu. Bija ļoti daudz labu braucēju. Katras sacīkstes bija svētki.
Savulaik ļoti spēcīga motosporta sekcija darbojās Neretā. To vadīja Andris Vesmanis. Tieši Neretā agrāk bija Aizkraukles rajonā labākie motokrosisti. Savas motokrosa trases bija arī Secē un Jaunjelgavā.
Nepilda solījumus
Tagad situācija mainījusies. Nav pietiekami daudz naudas ne kādai organizācijai, ne sponsoriem, lai autosports Aizkrauklē atdzimtu. Nav arī cilvēka, kurš uzņemtos tehnisko sportaveidu vadību. Savulaik to darīja DOSAAF –– bija 20 tehnisko sportaveidu. Pēc sistēmas reorganizācijas šos pienākumus vajadzēja pārņemt Zemessardzei, taču tā nenotika. Visu likvidēja.
Pašlaik tehniskos sportaveidus pārzina attiecīgā sportaveida federācija.
Ganās kazas
Atstāja novārtā Aizkraukles trasi. Tā aizaugusi ar zāli, kurā ganās kazas. Zeme gan vēl pieder pilsētai. Savukārt „Lašu” trase ir uz privātīpašnieka zemes. Pēdējās sacensības tur notika pirms pieciem, sešiem gadiem.
Viss apstājies tāpēc, ka nav organizācijas, kura rīkotu sacensības un vienotu sportistus. Lielākajā daļā rajonu ir vismaz pa vienam tehnisko sportaveidu centram. Tādu vajadzētu arī Aizkrauklē, tad varētu atjaunot senās tradīcijas, –– uzskata Ārijs Gasparovičs.