Veikalā “Maxima X” Aizkrauklē, Gaismas ielā, no vakardienas pircējiem pieejamas četras pašapkalpošanās kases, divās no tām būs iespējams norēķināties ne tikai ar maksājuma kartēm, bet arī skaidru naudu.
SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule teic, ka galvenie iemesli pašapkalpošanās kasu ieviešanai ir uzlabot klientu iepirkšanos, sniedzot iespēju par pirkumiem norēķināties ērti un operatīvi, kā arī atslogot esošo kasieru darbu, daļu klientu novirzot uz šīm kasēm. Aizvien vairāk starp klientiem pieaug tendence izmantot veikala “Maxima” sniegtās ērtības pašapkalpošanās kasu formātā, ko apliecina analītikas dati — salīdzinot ar 2017. gadu, pērn pirkumu skaita pieaugums šī formāta kasēs ir vairāk nekā divas reizes. Statistika liecina, ka klienti veic norēķinu par pirkumiem pašapkalpošanās kasēs ne tikai laikā, kad klientu pieplūdums veikalos ir vislielākais, bet vienmērīgi visas dienas laikā. Tas liecina, ka veikalos “Maxima” nodrošinātais serviss ir ērts, operatīvs un efektīvs. Ņemot vērā klientu vajadzības, norēķini pašapkalpošanās kasēs ir gan ar maksājumu kartēm, gan skaidrā naudā. Kopējas investīcijas Aizkraukles veikalā ir aptuveni 55 tūkstoši eiro.
Veikala Aizkrauklē vadītāja Oļesja Jefremenko teic, ka jaunie automatizētie kases aparāti atvieglos pārdevēju darbu. Veikala modernizācija neietekmēs darbinieku skaitu negatīvi, gluži pretēji — rasta papildu darba vieta konsultantam. Jauno kases aparātu pirmajā darbības dienā teju katram pircējam bija jautājums konsultantam. Tāpat kā iepriekš, arī jaunajās kasēs iespējams norēķināties par dažādiem pakalpojumiem — telefonsakariem, elektrību un citiem. Veikala vadītāja teic, ka biežāk dzirdētais jautājums no pircējiem, pienākot pie jaunās kases, ir: “Es nemāku, lūdzu, palīdziet!” ◆