Otrdiena, 9. septembris
Ilga
weather-icon
+12° C, vējš 1.98 m/s, A-DA vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Lielākā daļa partiju līderu piedzīvojuši publicitātes kritumu

Pēdējo četru nedēļu partiju līderu publicitātes analīzes dati liecina, ka, salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, oktobra otrajā nedēļā līderu publicitāte ir samazinājusies, izņēmums ir Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa (“Vienotība”) un Nacionālās apvienības līderis Raivis Dzintars.

“Lursoft” laikrakstu monitoringa dati liecina, ka praktiski visiem politiķiem pēcvēlēšanu nedēļā bijuši visaugstākie publicitātes reitingi, kad presē daudz vēstīts par iespējamo vietu sadalījumu Saeimā un koalīcijas modeļiem.
Savukārt otrajā oktobra nedēļā, salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, publicitāte ir kritusies, bet izņēmums ir Āboltiņa, kuras publicitāte pieaugusi par 9,23%, un Dzintars, kura publicitāte pieaugusi par 2,22%.
Lielāko publicitātes kritumu pēdējo četru nedēļu laikā piedzīvojuši divu politisko apvienību līderi — Augusts Brigmanis (Zaļo un Zemnieku savienība), kura publicitāte samazinājusies par 61,29%, un Jānis Urbanovičs (“Saskaņas centrs”), kura publicitāte samazinājusies par 53,73% salīdzinājumā ar pēcvēlēšanu nedēļu.
Pagājušajā nedēļā, salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, prese daudz retāk rakstījusi arī par pašreizējo Rīgas domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu (“Saskaņas centrs”), kura publicitāte samazinājusies par 41,72%.
Dati liecina, ka visbiežāk laikrakstos tiek nosaukts pašreizējā premjera Valda Dombrovska (“Vienotība”) vārds, kā arī bijušais Valsts prezidents un Zatlera reformu partijas (ZRP) līderis Valdis Zatlers. Tomēr Dombrovska publicitāte visu periodu saglabājusies vienlīdz augsta, ZRP līdera publicitātes reitings jau otrajā pēcvēlēšanu nedēļā piedzīvojis 52,71% kritumu.
Analizējot Ventspils mēra Aivara Lemberga publicitāti, redzams, ka pēdējo nedēļu laikā tā samazinājusies par 25%. Tomēr iepriekšējā nedēļā saistībā ar plaši izvērsto reklāmas kampaņu, kurā tika prezentēta jaunā Ventspils nauda — venti, Lemberga publicitātes reitings atkal pieaudzis.
Salīdzinot ar pēcvēlēšanu nedēļu, par 20% samazinājusies arī ZRP premjera amata kandidāta Edmunda Sprūdža publicitāte.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri