Kokneses pagasta iedzīvotāji tikšanās laikā ar Latgales autoceļa (tā dēvētās Maskavas šosejas) projektētājiem un Satiksmes ministrijas pārstāvjiem pārrunāja divus iespējamos ceļa izbūves variantus.
Kokneses pagasta iedzīvotāji tikšanās laikā ar Latgales autoceļa (tā dēvētās Maskavas šosejas) projektētājiem un Satiksmes ministrijas pārstāvjiem pārrunāja divus iespējamos ceļa izbūves variantus. Galīgais lēmums vēl nav pieņemts.
Uzņēmums “Ceļu projekts” izstrādājis vairākus iespējamos Latgales autoceļa izbūves variantus, par kuriem spriests ne reizi vien. Galu galā izvēlēti divi ekonomiski izdevīgākie, bet jāizvēlas tikai viens.
— Pirmajā variantā jaunais autoceļš pievienojas Bebru ceļam netālu no Bormaņiem, bet ar Rīgas—Daugavpils šoseju saplūst, apejot Koknesi, — stāsta Kokneses pagasta padomes priekšsēdētājs Viesturs Cīrulis. — Šajā variantā pagasta ceļu sakārtošanai atvēlēts ap 80 tūkstošu latu. Turpretī otrajā variantā ceļš šosejai pievienojas pirms Kokneses, un vietējiem ceļiem atvēlēts daudz vairāk naudas — ap miljonu latu.
Abi varianti ir gana sarežģīti, lai tos izvērtētu, jautājumā pamatīgi neiedziļinoties. Tomēr iedzīvotāji to sapulcē mēģināja, apsverot “par” un “pret”. No ekoloģiskā viedokļa daļa koknesiešu par izdevīgāko uzskata pirmo variantu. Automašīnas tad Koknesei brauks garām, būs gan tīrāks gaiss, gan klusāks. Diemžēl šajā gadījumā vietējo ceļu sakārtošanai atvēlēs krietni mazāk naudas.
— Jādomā perspektīvi, jāvērtē, kā Latgales autoceļš attīstīsies tālāk, ko tas dos Koknesei, — tā Viesturs Cīrulis.
Taču iedzīvotājiem svarīgāka šķiet dzīve šobrīd, tādēļ labāks pirmais variants.
Joprojām nav skaidrības par dzelzceļu un tā pārbrauktuvēm. Ja caur Koknesi palielinās transporta plūsmu, pārbrauktuves var radīt lielas problēmas, jo jau tagad tās kavē kustību.
— Eiropas Savienība sola ieguldīt dzelzceļa un šoseju attīstībā lielas naudassummas, — tā Satiksmes ministrijas pārstāvji. — Turklāt paralēli risinām jautājumu par vienlaicīgu ceļa būvi un dzelzceļa rekonstrukciju.
Pēc ilgām diskusijām koknesieši konkrētu lēmumu tomēr nepieņēma. Vairākums sapulces dalībnieku gan nosliecās uz pirmo variantu, taču savs vārds vēl sakāms pagasta padomei.
Viedokli izteikušas arī citas pašvaldības, kuras var ietekmēt Latgales autoceļa būve, un piecas pašvaldības iesniegušas Satiksmes ministrijā vēstuli ar atbalstu pirmajam variantam.