Mazais un vidējais bizness Latvijas rajonos turpina attīstīties un paplašināties, kaut ikdienā jāsaskaras ar grūtībām, lielu konkurenci, līdz galam nesakārtotu likumdošanu.
Mazais un vidējais bizness Latvijas rajonos turpina attīstīties un paplašināties, kaut ikdienā jāsaskaras ar grūtībām, lielu konkurenci, līdz galam nesakārtotu likumdošanu. Bieži vien jādomā, kā racionālāk preci nogādāt līdz patērētājam.
Svarīgi, lai uzņēmums saprastu savas stiprās puses un pievērstu visus spēkus tikai to attīstīšanai, pārējās funkcijas uzticot speciālistiem. Uzņēmējiem ir nozīmīgi saņemt informāciju par šādām iespējām, lai lieki netērētu naudu tur, kur no tēriņiem var izvairīties. Viena no šādām iespējām ir mūsdienu loģistikas jeb sūtījumu un kravu pārvadāšanas pakalpojumu izmantošana ar kurjerpasta starpniecību.
Tā domāta, lai uzņēmumiem nevajadzētu izmantot savu transportu sūtījumu nogādāšanai un lai šis pakalpojums būtu maksimāli komfortabls un ekonomisks. Tādējādi uzņēmumi var operatīvi apkalpot savus klientus. Piemēram, “Lex System” izmanto operatīvās piegādes standartu — ātrāk nekā 24 stundās — “no durvīm līdz durvīm” visā Latvijas teritorijā. Arī starptautiskā piegāde ir operatīva, turklāt kravas svara amplitūda var būt no aploksnes līdz 6000 kilogramu smagam sūtījumam.
Aprēķini un pieredze liecina, ka tieši vidējā un mazā biznesa pārstāvjiem izmantot kurjerpasta pakalpojumu ir daudz ērtāk un lētāk nekā uzturēt savas mašīnas.
Viens piemērs. Izdevumi viena mikroautobusa uzturēšanai ir aptuveni 500 latu mēnesī, pat nerēķinot benzīnu un remontu. Tādējādi, ja vidējais sūtījums ir 20 kg, zudumā iet aptuveni 170 sūtījumu cena situācijā, ja auto vienkārši stāv pagalmā. Turklāt, ja uzņēmumam ir tikai viens transportlīdzeklis, tas nevar vienlaikus izvadāt pa visu Latviju vairākus sūtījumus dienā, ja rodas tāda vajadzība. Savukārt profesionāls sūtījumu pārvadātājs var vienlaikus nogādāt sūtījumus visās Latvijas pilsētās dažu stundu laikā.
Diemžēl Latvijā daudziem cilvēkiem pagaidām ir maldīgs priekšstats, ka piesaistīt specializētas kravu pārvadājumu un kurjerpasta firmas var atļauties tikai lieli uzņēmumi. Realitāte ir pilnīgi pretēja.
Tam pamatā lielā mērā ir informācijas trūkums. Daudzi uzņēmēji, kuri varētu reāli ietaupīt naudu, izmantojot šādus pakalpojumus, par to vai nu vispār nezina vai neizprot priekšrocības.